Per a les peticions derivades de la mediació de la Xarxa d'Oficines de l'Habitatge de Barcelona:
- Acord signat amb la propietat en el qual s'especifiqui, com a mínim, la rebaixa econòmica efectuada per l'arrendador, la data d'efectes i l'import final de la renda de lloguer a pagar per part de l'arrendatari, l'import final del lloguer a pagar per part de l'arrendatari.
- Rebut de pagament de la renda on consti l'import de lloguer després de la rebaixa acordada.
- En cas de procediment judicial iniciat, demanda judicial per impagament de les rendes de lloguer.
Per a les derivades de l'Àrea de Drets Socials de l'Ajuntament de Barcelona:
- Informe de l'Institut Municipal de Serveis Socials de Barcelona.
Per a les prestacions dirigides a unitats de convivència (UC) que formalitzin un contracte de lloguer d'un habitatge un cop finalitzada la seva estada i procés d'inclusió en un recurs residencial, hauran de presentar, a més de la documentació abans descrita:
- Informe signat pel director/a de l'entitat gestora de l'habitatge d'inclusió social on s'acrediti que la UC sol·licitant ha assolit els objectius establerts en el procés d'inserció i que ha deixat de residir en un dels recursos residencials que gestiona l'entitat que forma part de la Xarxa d'Habitatges d'Inclusió de Barcelona en els darrers 6 mesos.
- Informe signat pel director/a del servei SARA o ABITS on s'acrediti que la UC ha assolit els objectius establerts i ha deixat de residir en un dels recursos residencials per a dones víctimes de violència masclista.
Per a les prestacions derivades de la Mesa de Valoració per a l'adjudicació d'habitatges per emergència social:
- Informe de la Secretaria de la Mesa de Valoració per a l'adjudicació d'habitatges per emergència social per pèrdua d'habitatge.
Quan les persones sol·licitants i els membres de la unitat de convivència autoritzen l'òrgan gestor per a l'obtenció de les dades necessàries per a la tramitació i valoració de les sol·licituds, no és necessària l'aportació de:
- Certificat de convivència que acrediti la residència a l'habitatge de totes les persones que integren la unitat de convivència.
- El DNI de la persona sol·licitant i de tots els membres que integren la unitat de convivència.
- La declaració de l'IRPF de la persona sol·licitant i de totes les persones en edat laboral que integren la unitat de convivència.
- Justificant dels ingressos en el cas de persones en situació d'atur i pensionistes.
- Certificat de grau de discapacitat, si s'escau.
- Carnet de família monoparental i nombrosa, si s'escau.
El Consorci de l'Habitatge de Barcelona pot sol·licitar, directament o a través de les entitats col·laboradores en la gestió d'aquestes prestacions, la documentació complementària que consideri necessària per a la resolució de l'expedient.