Destaquem
Info
Acord
Actualitat
Entrevista
Publicacions
Breus
Agenda
Noves
entitats
Enllaços
|
IV Convenció “Les veus de les persones
grans”
Jornada de
Recollida de Medicaments del Banc Farmacèutic
Jornades
“Construïm Vincles”
Jornada de la
Xarxa pel Suport a les Famílies Cuidadores
Jornada de
constitució de la Xarxa Barcelona Resilient (BCN-R)
Taula de Diàleg
“Com gestionar els talents diversos?"
Bona acollida de
la Fira Solidària de Nadal d’Economia Social 2014
La Taula del
Tercer Sector Social de Catalunya presenta la Fundació Hàbitat 3
El Govern proposa
la creació d’un Fons de solidaritat contra la pobresa energètica
Èxit de
participació a la 23a edició de la Marató de TV3, dedicada a les
malalties del cor
Entrevista a Paola
Jubert, directora de la Fundació Privada Jubert Figueras
Dossier “Temps i
gent gran”
Participeu a la 2a
Gran Marató de Donants de Sang 2.0 de Catalunya!
El projecte
“Energy Control” rep un doble reconeixement a la
seva tasca
Agenda de gener
Noves entitats
adherides a l'Acord desembre 2014
Participeu i dieu
la vostra sobre el projecte “Vincles BCN”
|
 |
IV Convenció “Les veus de les persones
grans”
El Consell Assessor de la Gent Gran organitza els dies 3 i 4 de febrer,
en el marc del Pla Municipal de les Persones Grans 2013-2016, la IV
Convenció “Les veus de les persones grans” a l’Auditori AXA de
Barcelona (Avinguda Diagonal 547, l’Illa Diagonal).
La Convenció vol esdevenir un espai de participació i debat de les
persones grans, en el qual es farà balanç de la feina feta pel Pla
Municipal per a les persones grans i es formularan propostes de futur.
Per tal de garantir la participació i debat de les persones assistents,
està previst organitzar quatre espais de treball simultanis entorn les
persones grans actives i compromeses, les persones grans amb benestar i
salut, les persones grans amb igualtat i bon tracte i les persones
grans en la vida quotidiana.
[+]
veure més
Amb l’objectiu de preparar la Convenció, els passats mesos d’octubre i
novembre van tenir lloc 4 conferències preparatòries, amb tres sessions
de treball, entorn els quatre àmbits que s’abordaran durant la
Convenció.
Per a més informació i inscripcions podeu trucar al telèfon
93.301.00.60 o enviar un correu electrònic a convenciogentgran@bcn.cat
|
Jornada de Recollida de Medicaments del
Banc Farmacèutic
El proper dissabte 14 de febrer, de 9 a 14 hores, la ONG Banc
Farmacèutic organitza la 8a Jornada de Recollida de Medicaments amb el
lema “Dóna un medicament a qui ho necessita”.
L’objectiu de la iniciativa és recollir els més de 30.000 medicaments
sol·licitats per les 105 entitats de tot l’Estat espanyol amb les quals
col·labora el Banc Farmacèutic i poder cobrir la necessitat de
medicaments de persones del nostre país que es troben en situació de
pobresa i exclusió social.
[+]
veure més
Es tracta d’una jornada que té lloc un dia a l’any a les farmàcies que
voluntàriament s’inscriuen i és imprescindible la col·laboració de
persones voluntàries perquè la Jornada funcioni correctament. Per a dur
a terme la Recollida és necessària la participació de 1.000 persones
voluntàries perquè col·laborin amb els farmacèutics informant als
ciutadans que entrin a les farmàcies sobre el propòsit i la destinació
de la recollida dels medicaments, i els animin a participar comprant
algun medicament del llistat facilitat per l’entitat assistencial
assignada.
Únicament es recolliran els medicaments nous sense prescripció mèdica
que les entitats assistencials hagin sol·licitat prèviament, amb
l’objectiu de focalitzar els esforços per cobrir necessitats concretes
i reals de les persones sense recursos que són ateses per les quasi 100
entitats assistencials que col·laboren amb la ONG.
[+] Inscripcions persones
voluntàries.
|
Jornades “Construïm Vincles”
Amb l’objectiu de presentar i donar a conèixer el projecte “Vincles
BCN”, així com per construir entre tothom un projecte que s’adapti a
les necessitats de les persones destinatàries, l’Àrea de Qualitat de
Vida, Igualtat i Esports de l’Ajuntament de Barcelona promou les
Jornades “Construïm Vincles” els dies 5 i 6 de febrer al Born Centre
Cultural de Barcelona.
[+]
veure més
Vincles és un projecte que busca trencar l’aïllament i millorar la
seguretat i benestar de les persones grans soles. I ho fa creant xarxes
d’atenció de col·laborativa, amb el suport de la tecnologia digital. El
projecte ha rebut el primer premi del Mayor’s Challenge de Bloomberg
Philantropies, que l’ha seleccionat com el més innovador i agosarat
entre les iniciatives de 155 ciutats europees.
Les Jornades consten de diversos espais diferenciats. Una Jornada, que
tindrà lloc el dijous 5 de febrer, de 10 a 14 hores, a la sala Moragues
del Born Centre Cultural, en la qual es vol presentar públicament el
projecte i aprofundir en la contribució que pot aportar per abordar la
soledat i l’aïllament de la gent gran. La Jornada s’adreça a
professionals dels serveis socials i entitats del tercer sector social,
singularment de gent gran, i a empreses i serveis d’atenció a les
persones grans.
D’altra banda, amb l’objectiu de comptar amb aportacions i idees de la
ciutadania que permetin millorar el projecte s’ha elaborat un procés de
participació 2.0. A través d’una senzilla enquesta online, i fins el
proper dijous 5 de febrer, podeu participar i donar la vostra opinió
sobre les principals funcions del projecte, els serveis que ha de
contemplar, la configuració de les xarxes de confiança que s’establiran
o el rol dels diferents agents implicats.
Finalment, el divendres 6 de febrer, de 16 a 20 hores, la mateixa sala
Moragues del Born Centre Cultural acollirà uns Tallers de treball o
co-creació, adreçats a professionals, tècnics, voluntaris i activistes
que treballen directament amb la gent gran, en què es recolliran les
propostes tècniques i operatives dels professionals del sector en
relació al projecte.
[+] Més informació,
programa i inscripcions.
|
Jornada de la Xarxa pel Suport a les
Famílies Cuidadores
La Xarxa pel suport a les famílies cuidadores organitza el dimecres 21
de gener una Jornada de treball multidisciplinar a l’Ateneu Barcelonès
sota el títol “I vostè, com està? El suport a les persones que cuiden
familiars malalts i/o dependents”, sobre el suport als cuidadors
familiars des de l’atenció i el tracte que reben per part dels i les
professionals dels serveis socials i de salut.
[+]
veure més
A Barcelona són moltes les persones que assumeixen la responsabilitat
de la cura i l’atenció d’una persona malalta, que té una discapacitat o
ha patit un accident, o senzillament, una persona que s’ha fet gran.
Cuidar a algú que s’estima pot ser molt gratificant, però les
responsabilitats de l’atenció i la cura continuada poden comportar,
també, situacions i sentiments intensos de sobrecàrrega, de soledat i
de tristesa.
En aquest marc, des de la Xarxa es vol subratllar la importància del
suport que aquestes poden rebre dels i les professionals dels serveis
socials i de salut amb qui les persones cuidadores es relacionen de
forma quotidiana. A més, la jornada vol esdevenir l’espai on elaborar
conjuntament una reflexió sobre els aspectes que caracteritzen la
situació de la persona que cuida, les orientacions per millorar el
suport a les persones cuidadores des del tracte i l’atenció que reben
dels i les professionals dels serveis socials i de salut, i els
missatges que cal fer arribar a les persones que estan vivint aquesta
situació.
La Jornada s’adreça a professionals de la infermeria, la medicina, la
psicologia i el treball social que, des de diferents àmbits, tenen un
rol clau en el suport a les persones que atenen als familiars cuidadors.
[+] Més informació,
programa i inscripcions.
|
Jornada de constitució de la Xarxa
Barcelona Resilient (BCN-R)
El proper dijous 22 de gener a les 10 hores el Saló de Cròniques de
l’Ajuntament de Barcelona acollirà la Jornada de constitució la Xarxa
Barcelona Resilient (BCN-R), l’onzena Xarxa d’acció impulsada per
l’Acord Ciutadà per una Barcelona Inclusiva, en cooperació amb el del
Centre d’Urgències i Emergències Socials de Barcelona (CUESB).
[+]
veure més
La nova Xarxa està integrada per diverses entitats i serveis de la
ciutat que tenen la missió de proporcionar suport emocional,
acompanyament, i altres, a persones i famílies víctimes d’incidents
crítics. La missió de la Xarxa BCN-R serà construir una ciutat més
resilient, que pugui donar una resposta eficaç, integral, coordinada i
solidària, a les persones que viuen una situació traumàtica, entenent
la resiliència com l’aptitud proactiva per afrontar una situació
d’estrès i per aconseguir una adaptació a les noves circumstancies de
la vida.
L’acte vol esdevenir l’espai on constituir formalment la Xarxa
Barcelona Resilient, facilitant l’espai per presentar les diverses
accions i iniciatives que realitzen les organitzacions membres de la
Xarxa, presentar el document constitutiu de la Xarxa i presentar la
Xarxa al conjunt d’entitats de l’Acord Ciutadà.
La jornada s’adreça al conjunt d’organitzacions membres de la Xarxa i a
les entitats de l’Acord Ciutadà que hi vulguin assistir.
|
Taula de Diàleg “Com gestionar els
talents diversos?"
La Xarxa NUST – Nous Usos Socials del Temps amb la col·laboració de la
Xarxa d’Economia Social de Barcelona XESB, organitza una Taula Diàleg
sobre “Com gestionar els talents diversos?” que tindrà lloc el proper
dimarts 27 de gener a les 9:30 hores.
[+]
veure més
L’acte, que tindrà lloc a la seu de Barcelona Activa Porta 22, Sala Món
(c/ Llacuna 162-164), s’iniciarà amb la intervenció d’experiències
d’una empresa de la Xarxa d’Economia Social i d’una empresa de la Xarxa
NUST.
Aquesta activitat, d’una hora de duració, és una invitació a la
reflexió sobre la gestió del talent a les empreses i a les
organitzacions, i té per objectiu compartir coneixement i reflexionar
entorn el concepte de talent, en la seva connotació més àmplia i
inclusiva, responent a la seva estratègia com a xarxes d'afavorir i
promocionar la inserció laboral dels col·lectius en risc d'exclusió.
Aquesta Taula de diàleg s’emmarca en la jornada anual d’Avaluació i
Programació 2015 de la Xarxa d’empreses NUST.
[+] Més informació.
|
Bona acollida de la Fira Solidària de
Nadal d’Economia Social 2014
Entre els dies 12 i 23 de desembre, els Jardinets de Gràcia van acollir
la tercera edició de la Fira solidària de Nadal d’economia social
celebrada en el marc de les activitats solidàries de Nadal que
organitza l’Ajuntament de Barcelona.
[+]
veure més
Amb aquesta Fira es facilita a les empreses socials i entitats que
treballen en la inserció laboral de col·lectius amb especials
dificultats (empreses d'inserció, centres especials de treball, etc.)
que puguin donar a conèixer i vendre els seus productes, en un espai de
nadal, d'alta qualitat.
Les tres edicions celebrades fins ara, els anys 2012, 2013 i 2014, han
assolit un èxit molt important i una bona acollida per part de la
ciutadania: el primer any va començar amb 12 casetes i a l’edició
d’enguany han estat 30, amb la participació de 34 entitats i empreses
que formen part de la Xarxa d’Economia Social de Barcelona de l’Acord
Ciutadà per una Barcelona Inclusiva.
[+] Més informació.
|
La Taula del Tercer Sector Social de
Catalunya presenta la Fundació Hàbitat 3
La Taula d’entitats del Tercer Sector Social de Catalunya va presentar
el dimarts 16 de desembre la Fundació Hàbitat 3, una gestora social
d’habitatges d’inclusió que té com a objectiu donar una resposta
col·lectiva i conjunta del Tercer Sector Social a les gravíssimes
necessitats existents en l’àmbit de l’habitatge al nostre país entre
els col·lectius de persones més vulnerables.
[+]
veure més
La Fundació Hàbitat3 ha estat impulsada per la Taula d’entitats del
Tercer Sector Social de Catalunya i està constituïda per Federacions
d’entitats de la Taula i la mateixa Taula.
El principal objectiu d’Hàbitat 3 és cercar i obtenir habitatges de
lloguer a preus molt baixos per poder destinar-los a persones o
famílies en situació d’exclusió social o en risc d’exclusió, i
aconseguir que la utilització dels habitatges per part de les persones
o famílies adjudicatàries vagi vinculada a programes o plans
d’acompanyament social per donar-los tot el suport necessari que va més
enllà de la disposició d’un habitatge, però que en la gran majoria de
casos resulta indispensable per als seus processos d’inserció social.
[+] Més informació.
|
El Govern proposa la creació d’un Fons
de solidaritat contra la pobresa energètica
El passat mes de desembre el Govern de la Generalitat de Catalunya va
arribar a un acord amb les companyies subministradores per evitar els
talls i garantir els subministraments bàsics durant els mesos d’hivern
a aquelles famílies que acreditin la seva situació de vulnerabilitat
econòmica amb el corresponent informe dels serveis socials.
[+]
veure més
També va proposar la creació d’un Fons de Solidaritat Energètica, un
mecanisme destinat a millorar la situació de les famílies en situació
de vulnerabilitat econòmica que no poden pagar els subministraments
vitals bàsics, garantint-los la cobertura de la prestació d’un servei
bàsic.
Aquest Fons, que es preveu dotar amb 40 milions d’euros, es gestionarà
mitjançant una fundació on hi participaran tant el sector públic, a
través de la Generalitat, les Diputacions i les entitats
municipalistes, com les entitats socials, i es nodrirà de recursos
provinents tant de les administracions com d’aportacions del sector
privat, entre d’altres de les companyies subministradores de serveis
bàsics.
[+] Més informació.
|
Èxit de participació a la 23a edició de
la Marató de TV3, dedicada a les malalties del cor
El passat diumenge 14 de desembre va tenir lloc la 23a edició de la
Marató de TV3, dedicada a les malalties del cor, una de les principals
causes de mort al món i també a Catalunya.
[+]
veure més
Enguany la Marató va dedicar 15 hores d’emissió en directe a divulgar i
sensibilitzar sobre les patologies del cor amb l’objectiu de recaptar
fons per posar en marxa nous projectes de recerca en aquest àmbit. La
jornada va finalitzar amb un èxit contundent de participació i una
recaptació de 8.864.016 €. Els periodistes de TV3 Mònica Terribas i
Quim Masferrer van conduir un programa que va combinar la divulgació
científica, amb la sensibilització i l’entreteniment més variat, que va
incloure diverses entrevistes a persones afectades per patologies del
cor i amb experts amb cardiologia i la participació de diversos músics
i artistes de totes les disciplines i de gran part dels artistes que
han participat en el disc de La Marató 2014, i que van posar la nota
d’entreteniment i espectacle al dia.
Fora del plató, la societat catalana va tornar a protagonitzar un
moviment de gran vitalitat per donar suport a La Marató i van tenir
lloc més de 2.000 activitats populars organitzades per entitats i
col·lectius de tot tipus. Durant el programa, la Marató va tenir una
forta presència a les xarxes socials.
La xifra aconseguida és provisional, ja que s’incrementarà amb els
donatius que arribin fins al 31 de març, quan es farà el tancament
definitiu d’aquesta edició i la recaptació final permetrà impulsar de
manera decisiva la recerca en malalties del cor i continuar avançant
per guanyar anys i qualitat de vida a persones afectes per alguna
malaltia del cor, mitjançant el finançament de projectes d’investigació.
[+] Més informació.
|
Entrevista a Paola Jubert
Directora de la Fundació Privada Jubert Figueras
Aquest mes entrevistem a Paola Jubert, directora de la Fundació Privada
Jubert Figueras, una entitat que treballa des de l’any 2003 oferint
ajut a les famílies de persones malaltes allunyades del seu domicili
habitual i sense recursos. La Fundació forma part de la Xarxa pel
Suport a les Persones Cuidadores.
[+]
veure més
Quina és la principal tasca que realitza la Fundació Privada Jubert
Figueras a favor de la inclusió social a Barcelona?
La Fundació realitza una tasca de suport a favor de les famílies de
persones malaltes amb pocs recursos econòmics, i sobretot, d’aquelles
que venen de fora de Barcelona perquè han de rebre el tractament aquí.
Barcelona acull els grans hospitals de referència de Catalunya on es
tracten de manera especialitzada moltes patologies i molts malalts
venen derivats a aquests hospitals perquè no es poden tractar al seu
hospital d’origen. En aquests casos, el malalt normalment està
ingressat i les famílies queden en un “limbo”. Fins fa vint anys aquest
problema no existia: els pisos eren més grans, les famílies més
extenses. Actualment hi ha moltes famílies que tenen moltes dificultats
per poder permetre’s pagar un allotjament i poder acompanyar el seu
familiar malalt. Considerem que és molt important donar un bon suport
al malalt, perquè ha d’estar tranquil i ben acompanyat, i està
demostrat que aquest factor influeix en els dies d’hospitalització del
malalt. L’Administració no acaba de cobrir aquest espai.
Amb aquest objectiu, des de la Fundació portem a terme un programa
d’allotjament a través del qual intentem que les famílies amb pocs
recursos econòmics, que estan desplaçades per tenir cura d’un malalt,
puguin tenir una llar lluny de la seva llar. Gestionem diversos pisos
distribuïts per la ciutat que són compartits, normalment per dues
famílies que acostumen a crear vincles molt positius entre elles, i
també tenim diversos convenis amb quatre hotels de la ciutat. Des de
l’any 2003 hem atès a unes 800 famílies –el 34% de Catalunya i la resta
d’altres ciutats i pobles de l’Estat espanyol- amb una estada mitjana
de 45 dies, i el resultat ha estat positiu.
A quins col·lectius o persones s’adreça l’activitat de la vostra
entitat?
Quan va néixer la Fundació l’any 2003, hi havia entitats que tractaven
patologies concretes, nens amb càncer o patologies congènites, entre
d’altres, però no hi havia cap entitat que centrés la seva tasca en
malalties genèriques i sobretot amb persones adultes. Aquestes són les
que es posen més malaltes i tenen la mateixa necessitat que els nens o
altres col·lectius. Jubert Figueras no neix per una necessitat concreta
sinó per donar resposta a una sensació de mancança, i per tant, la
nostra activitat s’adreça sobretot a adults, però també a nens, i amb
qualsevol patologia.
Quin paper juguen les persones voluntàries a la vostra entitat?
A part d’oferir allotjament, al cap d’un temps ens vam adonar que els
familiars cuidadors necessitaven companyia i suport. En la majoria de
casos es tracta de persones que han hagut de deixar-ho tot al seu poble
o ciutat d’origen –amics, família, etc. - per venir a acompanyar el seu
familiar malalt. Quan van a l’hospital fan bona cara, perquè el malalt
necessita que faci bona cara, i quan arriben al pis s’enfonsen. Davant
d’aquesta situació vam muntar un grup de voluntaris que fan companyia a
aquestes persones un o dos dies a la setmana, i s’adapten a les
necessitats de cada cuidador o cuidadora.
Els voluntaris i voluntàries suposen sens dubte un valor afegit i
aporten un plus de qualitat a la tasca que realitzem, i la seva
col·laboració és fonamental per assolir els programes de la Fundació i
poder beneficiar un nombre cada cop més elevat de persones, a nivell
assistencial i qualitatiu.
Quina és la situació de les persones cuidadores a Barcelona? Quins
reptes pendents té la ciutat de Barcelona en relació a aquest
col·lectiu? Ens podries definir un perfil de persona cuidadora?
Cuidar una persona malalta o dependent és una tasca molt dura i molt
poc reconeguda, encara molt invisible. I quan es fa visible és perquè
el cuidador ja té una necessitat i un problema. Hi ha moltes entitats
que donen suport a les persones cuidadores, però totes coincideixen en
què aquestes persones arriben tard, quan ja estan molt cansades i molt
cremades. Un dels reptes pendents de Barcelona en aquest sentit, i el
què ens agradaria a través de la Xarxa pel Suport a les Famílies
Cuidadores de la que en formem part activa, és fer visible aquesta
feina i donar-li el valor que realment hauria de tenir. És una tasca
que probablement tots haurem de fer en algun moment de la nostra vida i
hi hauríem de pensar més.
La majoria de persones cuidadores són dones, tot i que poc a poc s’està
incorporant l’home. I hi ha molts perfils de persones que cuiden, també
depèn de cada malaltia. El perfil és molt ampli però sobretot parlem de
dones, amb un perfil fràgil, que dormen molt menys que la mitja i com a
conseqüència d’això es posen més malaltes i per això hauríem de tenir
més cura d’aquestes persones.
La Fundació Jubert Figueras és una de les entitats membres de la Xarxa
pel Suport a les Famílies Cuidadores. Com valores la trajectòria
d’aquesta Xarxa? Quins elements destacaries d’aquesta Xarxa?
Des de la Xarxa pel Suport a les Famílies
Cuidadores estem aconseguint fer una molt bona feina. El proper mes de
gener organitzarem la nostra tercera jornada i les dues prèvies també
van tenir resultats molt valuosos. Una d’elles era sobre com compaginar
les tasques de cuidar amb el món laboral, i poc després va sortir la
llei que permet als pares quan tots dos treballen, que un dels dos
tingui una baixa per a poder tenir cura del seu fill. A la llarga
haurem de parlar també de les persones que treballen i alhora han de
cuidar d’una persona, sobre com flexibilitzar el seu horari laboral
perquè és molt difícil poder combinar les dues tasques sense una
flexibilitat horària. Aquesta situació s’hauria de normalitzar i hauria
d’estar molt més regulada. I de moment la societat ens obliga a haver
d’agafar la baixa en cas que s’hagi de cuidar, o haver de renunciar a
una feina.
En els darrers anys hem anat incorporant a la Xarxa els col·legis
professionals que aporten una riquesa molt important, no només per a la
pròpia Xarxa sinó també perquè fan arribar la informació entre els seus
associats i això obre un ventall de possibilitats i d’informació. Les
entitats que formem part de la Xarxa intentem cobrir tots els àmbits:
malalties neurodegeneratives, malalties en persones grans, l’oncologia
també està molt ben coberta i altres patologies concretes que es donen
al llarg de la vida.
Un dels objectius de la Xarxa és sensibilitzar la societat entorn la
tasca que desenvolupen les persones cuidadores i donar visibilitat i
valor a aquest col·lectiu a vegades “invisible”. Com s’ha avançat en
aquest sentit des de la Xarxa?
La Xarxa com a tal no acompanya, sinó que som
les entitats les que donem suport i acompanyem i la Xarxa amb el poder
que té –perquè compta amb l’Ajuntament de Barcelona, els col·legis
professionals i les entitats-, ha de sensibilitzar i donar a conèixer
una realitat que moltes vegades queda amagada. I crec que des de la
Xarxa hem avançat i anem avançant dia a dia en aquest sentit.
Les entitats de la Xarxa formem part d’un espai que ens permet
conèixer-nos i col·laborar entre nosaltres, compartir informació i
aprendre les unes de les altres i, fins i tot, derivar-nos els casos en
funció de les necessitats concretes i de les especialitats de cada
entitat. Seguim avançant per a donar a conèixer la tasca dels cuidadors
a la societat.
La Xarxa pel Suport a les Famílies Cuidadores està organitzant una
Jornada pel proper dimecres 21 de gener. Quins són els objectius
d’aquest acte? A qui va dirigida? Què destacaries d’aquesta jornada?
L’objectiu de la jornada és sensibilitzar a la
societat, però sobretot fer veure que al costat d’una persona malalta o
dependent hi ha una persona que el cuida. I a aquest cuidador, quanta
més atenció li prestes, millor estarà i menys possibilitats tindrà
d’esdevenir un malalt. És important, per tant, veure com està aquesta
persona i quines necessitats té. La Jornada s’adreça sobretot a
professionals de diferents àmbits i disciplines (infermeria, medicina,
psicologia, treball social o la gestió i planificació de serveis i
programes) que treballen en diferents àmbits: serveis d’atenció
primària de salut, serveis socials bàsics, serveis especialitzats; així
com associacions i organitzacions del tercer sector social.
Forma part del cuidar el fet que les persones cuidadores no siguin
conscients que ho són i pensin que no necessiten cap suport. La Jornada
també és important perquè en siguin conscients; moltes vegades no
demanen ajuda perquè no saben que la necessiten, però se’ls ha de fer
veure que ells també s’han de cuidar per poder cuidar algú i, per tant,
és doblement important que estiguin bé.
Per acabar, quin missatge t’agradaria compartir amb la resta d'entitats
de l'Acord?
Hem de treballar molt en xarxa i utilitzar els
recursos dels què disposem. Hi ha coses que l’Administració com a tal
no pot arribar a fer, però amb la col·laboració de les entitats socials
podem arribar molt més lluny. Ens necessitem mútuament i conjuntament
podem fer de Barcelona una ciutat més inclusiva. Quan hi va haver el
darrer canvi de govern municipal, pensàvem que l’Acord Ciutadà quedaria
aturat, però en canvi, se li va donar continuïtat i a més en els
darrers anys li han donat molt valor. Aquesta realitat ha quedat
demostrada a la II Àgora Ciutadana de la Barcelona Social celebrada el
passat mes de novembre.
|
Dossier “Temps i gent gran”
Aquest mes us recomanem un nou informe de la col·lecció “Dossiers del
Temps” que ha difós l’Ajuntament de Barcelona, en aquest cas sota el
títol “Temps i gent gran”.
[+]
veure més
El dossier, escrit per Gabriela del Valle Gómez, de l’Institut de
l’Envelliment de la Universitat Autònoma de Barcelona, convida a
reflexionar sobre les possibilitats i les limitacions de les persones
grans a l’hora de decidir com fer servir el seu temps.
[+] Consultar el dossier.
|
Participeu
a la 2a Gran Marató de Donants de Sang 2.0 de Catalunya!
Del 16 al 23 de gener se celebrarà la 2a edició de la Gran Marató de
Donants de Sant 2.0 de Catalunya als principals hospitals de Catalunya,
una iniciativa on hi col·laboren els ajuntaments de Barcelona, Girona,
Lleida i Tarragona, juntament amb la Federació Catalana de Donants de
Sant i Creu Roja.
[+]
veure més
Amb l’eslògan “Donar sang et fa gran. Comparteix la teva sang”, la
campanya vol aconseguir que els ciutadans més joves adquireixin l’hàbit
de donar sang.
Aquesta Gran Marató es celebrarà de manera simultània a diferents
poblacions del territori català. En el cas de Barcelona, s’instal·laran
punts de donació a la Torre Agbar i als hospitals de la Vall d’Hebron,
el Clínic i Sant Pau.
L’objectiu d’aquesta segona Marató és animar a tothom a que hi
participi, ja sigui de manera presencial donant sang als punts
habilitats o bé a través de les xarxes socials amb l’etiqueta
#MaratoDonantsCAT i poder assolir les donacions de sang necessàries per
a remuntar les reserves.
[+]
Apunta’t a la Marató de Donants de Sang 2.0.
|
El
projecte “Energy Control” rep un doble reconeixement a la seva tasca
ABD va rebre el passat mes de desembre un doble reconeixement a la seva
tasca, per una banda, la Menció Honorífica al Voluntariat Social, en la
seva modalitat col·lectiva, per part de la Secretaria d'Estat de
Serveis Socials i Igualtat de Palma de Mallorca, en consideració als
mèrits del projecte Energy Control, així com el Premi Reina Sofia
contra les Drogues en la modalitat de Prevenció en l'Àmbit Educatiu i
Comunitari.
[+]
veure més
Energy Control és un projecte de reducció de riscos impulsat per la ONG
ABD – Associació Benestar i Desenvolupament nascut l’any 1997 i pioner
a l’Estat espanyol en l’àmbit de la reducció dels riscos associats al
consum recreatiu de drogues. El projecte és reconegut per la seva
trajectòria, però sobretot per la seva continua innovació i la
incansable motivació de les persones professionals i voluntàries que
formen el programa, que integren i complementen la feina, l’experiència
i els coneixements amb l’objectiu d’oferir un servei proper i útil als
consumidors de drogues.
[+]
Més informació.
|
Nova oferta formativa d’hivern de Torre
Jussana
Dies: gener, febrer i març de 2015.
Lloc: Torre Jussana (Av. Cardenal Vidal i Barraquer 30).
[+]
veure més
Amb l’arribada del 2015, Torre Jussana posa en marxa la seva nova
oferta formativa d’hivern, adreçada a totes les persones amb
responsabilitats de les associacions de Barcelona per millorar les
seves competències, coneixements i habilitats.
Aquesta oferta formativa inclou 21 cursos, tallers i sessions
informatives totalment gratuïtes per a les associacions de Barcelona
amb l’objectiu de millorar el bon funcionament associatiu, i
s’emmarquen en quatre grans àmbits: la intenció, la participació,
l’acció i la gestió, i es concreta en tres blocs: formació bàsica,
d’aprofundiment i complementària, a partir dels quals es poden establir
diferents itineraris personalitzats per a cada entitat.
Amb aquesta formació es busca enfortir les associacions de la ciutat i
ajudar-les a créixer i millorar, superant les seves dificultats i
amplificant la seva incidència en la ciutadania.
[+] Programes dels cursos i
formularis d’inscripció.
|
Taller d’hivern de teatre social
Dies: a partir del 20 de gener, els dimarts de 19:30 a 21:30 hores.
Lloc: Centre Cívic Drassanes i Casal de Barri Folch i Torres.
[+]
veure més
L’associació Impacta T intervencions teatrals, una entitat que utilitza
el teatre com a eina d’intervenció social, organitza aquest hivern un
curs per aprendre les diferents tècniques teatrals utilitzades per a la
reflexió i la resolució de conflictes socials: “Pretextos dramàtics
d’Allan Owens”.
Les inscripcions estan obertes fins el divendres 16 de gener al Centre
Cívic Drassanes (c/ Nou de la Rambla 43) o al Casal de Barri Folch i
Torres (c/ Reina Amàlia 31).
[+] Més informació.
|
En l'apartat precedent es presenten una selecció
d'alguns dels actes més destacats del mes. Podeu
consultar més
esdeveniments o convocatòries a l'agenda inclusiva del portal web de
l'Acord
Ciutadà
|
Participeu
i dieu la vostra sobre el projecte “Vincles BCN”
Fins el proper dijous 5 de febrer podeu participar a una enquesta
online que s’ha elaborat amb l’objectiu de comptar amb aportacions i
idees de la ciutadania que permetin millorar el projecte “Vincles BCN”,
un projecte que busca trencar l’aïllament i millorar la seguretat i
benestar de les persones grans soles, a través de les noves tecnologies.
A través de l’enquesta, la ciutadania pot donar la seva opinió sobre
les principals funcions del projecte, els serveis que ha de contemplar,
la configuració de les xarxes de confiança que s’establiran o el rol
dels diferents agents implicats.
[+] Participar a l’enquesta.
|
Comparteix el butlletí a Twitter!
Podeu
rebre el butlletí electrònic de l'Acord de forma periòdica,
subscrivint-vos aquí.
Si
voleu donar-vos de baixa de la llista de distribució del butlletí
envieu un correu electrònic a: acordciutada@bcn.cat
|
Acord Ciutadà per una Barcelona
Inclusiva
C/ València 344, 5a planta
08009 Barcelona
Tel.
93.413.27.31
e-mail: acordciutada@bcn.cat
|