El web de l'Ajuntament de Barcelona
agran
apetita
Els nostres
vídeos
Ells ja s'hi han adherit
Ara et toca a tu!
A.D.E.G.G. Associació per la Defensa de la Gent Gran

A12 Estudis i Recerca Interuniversitària

fes-te dels nostres i envelleix activament
Agenda
d'activitats
30/10/12 Jornada sobre hàbits saludables info
24/10/12 Activitat d’innovació social ‘Compartim experiència’ info
18/10/12 2on Cicle de cinema intergeneracional info
12 Recomanacions
per envellir activament
  • Salut responsable 1 Salut responsable
    Mantenir la millor qualitat de vida possible requereix tenir controlada la salut. Tu pots fer-ho amb el suport dels professionals sanitaris. Recorda aquests principis bàsics: controlar el pes, la tensió arterial i el colesterol, revisar anualment les dents, la vista i l'oïda, vacunar-se i no automedicar-se, evitar el tabac i l'alcohol i, en general, seguir les recomanacions terapèutiques.
  • Alimentació saludable 2 Alimentació saludable
    Menjar saludablement és fonamental per prevenir moltes malalties i gaudir d'un bon estat de salut. La millor recepta és acompanyar la nostra dieta mediterrània d'una bona hidratació (beure 2-3 litres de líquid al dia) i de poca sal i menys alcohol. Els professionals sanitaris poden ajudar-te a planificar els millors plats per tu d'acord amb les teves necessitats i problemes de salut.
  • Exercici regular 3 Exercici regular
    Practicar exercici físic regularment et farà sentir millor i t'ajudarà a portar una vida el més saludable i independent possible. Procura incloure exercici cardiovascular, d'enfortiment muscular i de flexibilitat que estiguin adaptats a les teves condicions personals. La planificació setmanal dels exercicis facilita treure el màxim rendiment del cos i les capacitats físiques.
  • Ment activa 4 Ment activa
    Mantenir les habilitats mentals passa per no deixar d'utilitzar-les. L'entrenament de la memòria t'ajuda a mantenir vius els records personals. Una rutina diària de lectura i disposar de temps d'aprenentatge de coses noves estimula l'agilitat mental. A més, relacionar-te amb altres persones de diferents edats i estar informat del que t'envolta et servirà també per tenir la ment activa.
  • son reparador 5 Son reparador
    Tenir un son de qualitat és fonamental per a mantenir el nostre equilibri i benestar. Per conciliar el son cal que procurem envoltar-nos d'un ambient tranquil abans d'anar a dormir. També afavoreix el fet de seguir una mateixa rutina d'horaris i que evitem les begudes estimulants i els sopars copiosos.
  • Rialles terapeutiques 6 Rialles terapèutiques
    Saber riure és una part important del secret de la felicitat. Quan riem, el nostre cervell segrega hormones que proporcionen una meravellosa sensació de benestar que alleugera el dolor i enforteix les nostres defenses. Ser capaç de trobar la part divertida de les situacions et farà sentir millor a tu i al teu entorn.
  • Pensament positiu 7 Pensament positiu
    Aprendre a gestionar de manera positiva les emocions negatives ens pot ajudar a afrontar les adversitats i a limitar el seu impacte en la nostra vida. Procura evitar la tendència natural de fugir dels sentiments dolorosos. No tinguis vergonya per compartir allò que et preocupa. Si veus que no pots demana suport al teu entorn i recorda que pots comptar amb l'ajuda dels professionals socials i sanitaris.
  • Autoestima elevada 8 Autoestima elevada
    Tenir amor i respecte per un mateix és imprescindible per ser feliç i aprofitar al màxim les oportunitats que ofereix la vida. L'autoestima no significa ignorar les nostres limitacions. Al contrari, és apreciar-nos tal com som. Però posant en valor allò que podem fer en comptes del que no podem.
  • relacions intergeneracionals 9 Relacions intergeneracionals
    Viure en soledat pot afectar la nostra salut. La relació amb altres persones, sobre tot si tenen altres experiències o són d'edats diferents, és molt enriquidor. D'aquesta manera estimulem la nostra ment, descobrim coses noves i trobem motivacions en el nostre dia a dia. A més ens ajuda a gaudir més de tot allò que agrada o afrontar el que preocupa.
  • Experiencies noves 10 Experiències noves
    Emprendre noves experiències aporta vitalitat, estimula la nostra ment i possibilita fer noves amistats. Hi ha moltes maneres de trencar amb la rutina i l'avorriment que estan al nostre abast. Llegir, estudiar, utilitzar Internet o apuntar-te a una activitat o a un viatge organitzat són diverses maneres de redescobrir el món que t'envolta.
  • participacio enriquidora 11 Participació enriquidora
    Participar socialment és una font de beneficis personals a qualsevol edat. Es pot fer de moltes maneres, ja sigui apuntant-se a una associació, col•laborant en programes de voluntariat o, simplement, assistint a les reunions i debats que s'organitzen en els equipaments de la ciutat. Tingues present que amb amabilitat i respecte totes les veus són benvingudes.
  • Temps planificat 12 Temps planificat
    Tenir organitzat el nostre dia a dia permet a tenir temps per fer allò que més agrada o importa. És una condició indispensable per aquelles persones que volen treure el màxim rendiment de la seva vida quotidiana. Portar una agenda és una forma senzilla de comprovar a què destines temps i de no oblidar res.
Twitter
Facebook