Destaquem
Info
Acord
Actualitat
Entrevista
A
fons
Publicacions
Breus
Agenda
Convocatòries
Noves
entitats
|
Bon estiu i ens retrobem al setembre!
Premis del Consell
Municipal de Benestar Social als Mitjans de Comunicació 2014
La Xarxa NUST i la
XESB participen a la 5a Setmana de la RSC
S’aprova el Pla
Nacional de l’Associacionisme i el Voluntariat 2014-2015
Conveni per
garantir atenció oftalmològica a persones amb risc d’exclusió social
Més de 5.000
alumnes de 3r i 4t d’ESO faran un servei a la comunitat el curs vinent
Neix l’Oficina del
Voluntariat Corporatiu de Barcelona
Entrevista a
Montserrat Tohà, directora de la Fundació IReS
Nova seu del
Centre d’Urgències i Emergències Socials de Barcelona
Informe “Hàbitat i
temps per a la convivència”
La Taula presenta
al President de la Generalitat les prioritats per lluitar contra la
pobresa
Salvador Busquets,
nou director de Càritas Diocesana de Barcelona
Es constitueix la
Federació d’Entitats de Salut Mental en 1a Persona
La Federació ECOM
reelegeix a Antonio Guillén com a President de l’entitat
Agenda
Convocatòries del
mes
Noves entitats
adherides a l'Acord juliol 2014
|
 |
Bon estiu i ens retrobem al setembre!
Després de l’intens treball conjunt que hem realitzat durant el darrer
curs, molt especialment amb l’impuls de la singular Estratègia
Compartida per la inclusió social, arriben les esperades vacances.
Des de l'Acord Ciutadà us volem desitjar un molt bon estiu, amb el
convenciment que podrem continuar treballant plegats a partir del mes
de setembre.
Bon estiu!
|
Premis del Consell Municipal de
Benestar
Social als Mitjans de Comunicació 2014
El dimecres 10 de setembre finalitza el termini per presentar
convocatòries pels Premis del Consell Municipal de Benestar Social als
Mitjans de Comunicació 2014. Amb aquests guardons, el Consell vol
promoure un tractament informatiu i comunicatiu respectuós i crític de
les temàtiques socials i premiar la tasca dels mitjans i professionals
que amb els seus treballs contribueixen a sensibilitzar la societat
sobre la realitat social de Barcelona.
[+]
veure més
Durant els seus més de 20 anys d’existència, els premis han promogut
una major presència social als mitjans, des de mirades reflexives i
crítiques, per tal de contribuir a crear opinió entorn les grans
qüestions que susciten debat social a la ciutat.
Els treballs que poden optar al premi en qualsevol de les seves
modalitats (premsa, ràdio, televisió i internet) han d’haver estat
publicats, emesos o difosos entre l’1 d’agost de 2013 i el 31 de juliol
de 2014.
[+] Consultar les bases.
|
La Xarxa NUST i la XESB participen a la
5a Setmana de la RSC
La Xarxa NUST i la Xarxa d’Economia Social de Barcelona van organitzar
el passat dimarts 8 de juliol, en el marc de les commemoracions del 20è
aniversari de l’Any Internacional de la Família, el diàleg “La
conciliació de la vida personal i laboral: cost o inversió?”.
[+]
veure més
L’activitat, celebrada al Palau Lloctinent de l’Arxiu de la Corona
d’Aragó dins de la programació de la 5a Setmana de la Responsabilitat
Social a Catalunya (RSC), va comptar amb la presència d’unes 60
persones.
Responsables i treballadors de Can Cet, empresa representant de la
Xarxa d’Economia Social de Barcelona, i Softmachine, empresa
representant de la Xarxa NUST, van exposar les seves experiències amb
nous usos del temps entorn el tema “conciliació familiar i laboral:
cost o inversió?”.
El debat entre les empreses i el públic va ser moderat per Marc Grau,
investigador sobre treball-família i investigador en matèria de
conciliació de la vida familiar i laboral a IESE. A més de definir
conciliació i flexibilitat, el diàleg va ressaltar la importància de la
gestió de l’ús del temps tant per a les empreses com per a les persones.
[+] Més informació.
|
S’aprova el Pla Nacional de
l’Associacionisme i el Voluntariat 2014-2015
El govern de la Generalitat de Catalunya va aprovar, el passat dimarts
15 de juliol, el Pla Nacional de l’Associacionisme i el Voluntariat
2014-2015 (PNAV).
[+]
veure més
El nou Pla és la continuïtat del primer aprovat l’any 2008, i incorpora
millores i canvis sorgits de la valoració del primer Pla, així com del
treball conjunt entre la Generalitat de Catalunya i el món associatiu,
representat pel Consell de l’Associacionisme i el Voluntariat de
Catalunya (CAVC).
L’objectiu del Pla 2014-2015 és poder disposar d’un instrument que,
basat en un escenari ideal, pugui articular les actuacions que de
manera individual, conjunta o coordinada, duran a terme tant les
administracions com el mateix sector.
El PNAV emmarca tots els agents que intervenen en el territori i que
interactuen entre aquests. Des d’aquesta visió s’aixequen les bases del
PNAV 2014-2015, que entrelliga les actuacions que el Govern, les
entitats, les empreses, les universitats i la resta d’agents aporten a
la consolidació d’un marc comú, d’un full de ruta. Concretament, les
bases del Pla es fonamenten en la idea de treballar des de la pròpia
realitat portant les capacitats i talents de cada agent per respondre
als reptes que s’han definit com a prioritaris per a l’enfortiment i la
consolidació del món associatiu i de voluntariat, a través de l’impuls
d’una estratègia comuna que gira entorn 2 blocs estratègics, 8
objectius i 16 mesures.
El Pla destaca no tant per dissenyar les diferents actuacions que cada
un dels agents pot executar durant el període de temps de vigència del
Pla, sinó justament per posar en comú aquestes estratègies per saber
què podem fer tots junts per avançar cap a aquest objectiu comú de
respecte, enfortiment i reconeixement de l’associacionisme i el
voluntariat a Catalunya.
[+] Més informació.
[+] Consultar el Pla
nacional de l’associacionisme i el voluntariat 2014-2015.
|
Conveni per garantir atenció
oftalmològica a persones amb risc d’exclusió social
El passat dilluns 7 de juliol l’Ajuntament de Barcelona, la Taula
d’Entitats del Tercer Sector Social de Catalunya, la Creu Roja a
Catalunya, la Generalitat de Catalunya i entitats municipalistes (FMC i
ACM) van subscriure un conveni amb la Fundació Barraquer per garantir
l’atenció ocular necessària a persones en situació de vulnerabilitat.
[+]
veure més
El Recinte Modernista de Sant Pau va acollir la signatura d’aquest
conveni, que va comptar amb la presència de l’alcalde de Barcelona,
Xavier Trias, i que preveu tractar la prevenció de problemes
oftalmològics i la detecció precoç d’algunes patologies o complicacions
oftalmològiques, així com el tractament i seguiment a aquelles persones
que no es poden permetre prioritzar la seva salut ocular degut a la
seva situació econòmica.
Segons aquest conveni, les federacions i entitats de la Taula del
Tercer Sector de Catalunya i la Creu Roja a Catalunya, en coordinació
amb els serveis socials bàsics, seran els encarregats de valorar els
casos susceptibles de participar en aquest programa d’atenció
oftalmològica.
La Fundació Barraquer és una entitat sense ànim de lucre que té
l'objectiu de facilitar assistència oftalmològica per contribuir a
millorar la salut visual de la població sense accés a cures sanitàries.
Mitjançant aquest conveni amb administracions i entitats socials la
Fundació ofereix prevenció i tractaments oftalmològics a persones en
risc d’exclusió social.
[+] Més informació.
|
Més de 5.000 alumnes de 3r i 4t d’ESO
faran un servei a la comunitat el curs vinent
El dimecres 2 de juliol la consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, va
anunciar que durant el curs 2014-2015 uns 5.000 alumnes de 3r i 4t
d’ESO de 152 centres públics i concertats de Catalunya realitzaran una
activitat al servei de la comunitat.
[+]
veure més
Es tracta d’una activitat que té caràcter obligatori, ja que forma part
del currículum de manera transversal, i té com a objectiu garantir que
els i les estudiants al llarg de la seva trajectòria escolar
protagonitzin accions de compromís cívic, aprenguin en l’exercici actiu
de la ciutadania i posin en pràctica els seus coneixements i capacitats
al servei de la comunitat.
Aquest projecte, que s’ha fet amb caràcter experimental durant dos anys
en més d’un centenar de centres amb molt bons resultats, s’acabarà
estenent de manera progressiva a partir del curs que ve amb l’objectiu
que en un termini de cinc anys es faci a tots els centres de Catalunya.
El Departament d’Ensenyament durà a terme el servei comunitari amb la
col·laboració de diverses entitats. Una part de l’aprenentatge es
realitzarà dins de l’horari escolar i una altra de servei actiu a la
comunitat es durà a terme fora d’aquest horari d’acord amb les
necessitats de cadascuna de les entitats col·laboradores, dedicant 20
hores a l’activitat, de les quals es preveu que un mínim de 10 siguin
de servei actiu a la comunitat.
[+] Més informació.
|
Neix l’Oficina del Voluntariat
Corporatiu de Barcelona
El passat dimarts 8 de juliol, en el marc de la 5a Setmana de la
Responsabilitat Social, es va presentar al Palau Lloctinent de
Barcelona l’Oficina del Voluntariat Corporatiu de Barcelona.
[+]
veure més
L’Oficina és un espai de relació entre entitats del Tercer Sector i les
empreses, amb l’objectiu de generar escenaris de cooperació que aportin
valor a la societat, a les empreses i als treballadors i treballadores.
L’Oficina del Voluntariat Corporatiu de Barcelona posa a l’abast de les
empreses diversos serveis gratuïts i de co-pagament com l’assessorament
per la posada en marxa d’accions de voluntariat corporatiu alineats amb
l’estratègia i els valors de la companyia, la vinculació directa i
activa amb entitats del tercer sector o el disseny i la gestió integral
del Pla de Voluntariat Corporatiu a l’empresa, entre d’altres. També
ofereix serveis a les entitats relatius a l’assessorament en
l’adaptació del Pla de Voluntariat de l’entitat per acollir el
voluntariat corporatiu de forma efectiva o formació per aconseguir
l’apropament a l’empresa i donar eines per establir una vinculació
estratègica, entre d’altres serveis.
Es tracta d’una iniciativa promoguda per Ingenieria Social i
l’Associació + Responsables, que compta amb el suport de l’Ajuntament
de Barcelona i la Generalitat de Catalunya.
[+] Més informació.
|
Entrevista a Montserrat Tohà
Directora de la Fundació IReS
Aquest mes entrevistem a Montserrat Tohà, directora de la Fundació
IReS, una entitat que enguany fa 45 anys que treballa per l’acció
social a la ciutat.
[+]
veure més
Quina és la principal tasca de la Fundació IReS?
La principal tasca que destacaria de la Fundació IReS és la prevenció
des de diversos àmbits. Treballem la prevenció de situacions de risc
amb infants, joventut i famílies, la prevenció i actuació davant la
violència familiar i de gènere, la prevenció de la delinqüència,
sobretot en termes de justícia juvenil mitjançant mesures penals
alternatives a la presó, i la prevenció de l’exclusió social des de l’ Aferra’t,
un projecte molt important per a nosaltres que treballa amb persones i
famílies pobres amb l’objectiu d’evitar que aquest llindar de la
pobresa porti a l’exclusió.
Treballeu la prevenció i actuació davant la violència. Com treballa
IReS en aquest sentit?
Treballem la violència des d’un sentit integral, tant amb els homes que
maltracten i homes maltractats, com amb dones maltractades o que
maltracten, i sobretot, amb els infants víctimes de violència. Apostem
per una intervenció integral de la violència, sense distinció de qui la
produeixi o la visqui, creiem que etiquetar-la dificulta el canvi en
ells i elles, en essència atenem a persones.
La Fundació IReS és una de les dues entitats que gestiona el Banc de
Productes No Alimentaris. Què és? Què el singularitza?
Aquest Banc, que es va crear en el marc de
l’Acord Ciutadà per una Barcelona Inclusiva, és un servei que promou la
captació i gestió de productes procedents de donacions d’empreses i
altres entitats.
Inicialment vam començar treballant amb excedents d’empreses, amb
qualsevol mena de producte (higiene, roba, sabates, joguines, etc.). La
situació econòmica però ha canviat molt i, per tant, també els
donatius. Arrel d’aquesta crisi tan impactant hem concentrat els
nostres esforços en aquells productes més demandats, col·laborant amb
les entitats de l’Acord i les entitats del barri i del districte (el
districte 22@ i el districte de Sant Martí), i concentrant-nos en
necessitats més concretes (higiene personal i neteja de la llar).
Des de la Fundació porteu a terme programes de prevenció i atenció
social per a persones que compleixen mesures penals alternatives. Quina
valoració feu sobre els resultats d’aquest programa en termes de
reinserció social?
Una alternativa a la presó, entenent que són
penes que s’apliquen a delictes petits, sempre és molt més rentable,
tant social com econòmicament. Socialment s’evita treure a la persona
del seu medi i es treballa una mesura que en sí mateixa és reeducativa
o bé terapèutica –si es tracta d’una persona amb problemes de
drogodependències o de salut mental-, adaptada al problema que tingui
la persona i al delicte que hagi comés.
Una persona que està vivint en societat és més fàcil que sigui
acceptada i integrada per la pròpia comunitat, ja que s’evita que
visqui l’experiència de la presó i no necessiti fer l’important esforç
de recuperar la seva vida anterior. Per tant, no hi ha un procés de
reinserció, sinó un procés d’inclusió o un procés terapèutic en el seu
medi sense haver de deixar la seva família o la seva feina, si en té.
Hi ha diverses estadístiques del Departament de Justícia i d’altres
països d’Europa que apliquen aquest tipus de mesures que demostren que
en termes de reincidència són més eficients les mesures penals
alternatives a la presó.
La Fundació IReS va atendre l’any 2013 un total de 7.767 persones a
Catalunya i Balears, de les quals un 44% van ser ateses per programes
de justícia amb mesures penals alternatives.
Com valora la resposta que està donant la ciutat de Barcelona als
reptes i les necessitats que planteja el moment actual?
Crec que la resposta que està donant
l’Ajuntament de Barcelona està molt orientada a temes de pobresa i
exclusió, i en aquests moments també està apostant per temes d’ocupació
juvenil.
Això és un repte i és una necessitat perquè Barcelona té moltes
persones aturades i, també, perquè moltes persones venen a la ciutat
pensant que hi trobaran una oportunitat i després la situació no és tan
fàcil.
Quins
desafiaments creu que té pendents la ciutat de Barcelona en termes
d’inclusió social?
A nivell de ciutat un dels principals
desafiaments és l’habitatge; la base per poder fer un procés
d’inclusió. Barcelona és una ciutat molt solidària i la societat civil
està molt organitzada, però no pot solucionar el problema de
l’habitatge. Es busquen solucions globals que acaben sent poc eficients
i potser valdria més regular a nivell administratiu i cercar solucions
que s’adaptin millor a les persones.
Un altre tema pendent és l’ocupació, per la independència i
l’autoestima de les persones. La feina és un element integrador
essencial.
La Fundació
IReS és membre del Consell de Govern i de diverses Xarxes d’acció de
l’Acord. Com valora la trajectòria de l’Acord Ciutadà? Quin valor
aporta el treball en xarxa en l’àmbit social?
L’Acord Ciutadà és un bon projecte i no és
només un discurs. Una de les maneres de posar-ho en pràctica, a banda
de treballar i d’impulsar l’Estratègia Compartida, és demostrar-ho
treballant en xarxa amb la resta d’entitats i amb l’Ajuntament. Com més
treballem en xarxa, menys dupliquem, a més gent arribem, més ens
coordinem, i reverteix en un benefici per a la ciutadania, sobretot per
a aquelles persones amb majors dificultats i aquelles més vulnerables.
És important poder participar en la gestió dels temes municipals, en el
nostre cas en l’àmbit social, i l’Acord permet fer-ho d’una manera
senzilla. És una forma molt directe de participar, tant per explicar
amb què ens trobem com per la possibilitat d’aportar solucions,
alternatives, temes innovadors des del punt de vista de la societat
civil, que estem a peu de barri i de districte.
A la Jornada
Anual de l’Acord Ciutadà el Consell de Govern de l’Acord vau signar una
declaració de Compromís per continuar impulsant l’Estratègia Compartida
per una ciutat més inclusiva. Què implica aquesta Estratègia Compartida?
L’Estratègia Compartida és un punt més
d’aquesta participació, d’aquest treball conjunt entre l’Ajuntament i
les entitats socials de la ciutat, unes entitats molt diverses que
representem a molts col·lectius.
El més important d’aquesta Estratègia Compartida, no és tant
l’estratègia en sí, sinó el fet que és compartida. Posar-se d’acord
l’Administració amb la societat civil, i poder treballar conjuntament
cap a uns objectius compartits, vol dir que els esforços de tots es
canalitzen en una mateixa direcció, fet que acostuma a ser molt més
eficient. Cal reconèixer, en aquest sentit, l’aposta de l’Ajuntament
per aquesta manera de treballar, que pot ser una bona pràctica per
altres ciutats que s’estan plantejant com fer determinades coses.
Crec que si aquesta Estratègia es desenvolupa com està previst, a la
llarga podríem tenir un mapa de la ciutat de Barcelona amb tots els
recursos públics i privats existents, en què no es dupliqui res i que
ens permeti arribar gairebé a tota la ciutadania.
Per acabar,
quin missatge voldria compartir amb la resta d'entitats de l'Acord?
Cal treballar plegats perquè al final puguem
tenir un mapa amb tots els recursos socials de la ciutat de Barcelona,
públics i privats, a disposició dels ciutadans i ciutadanes. És a dir,
aconseguir que des de qualsevol punt d’informació la ciutadania pugui
conèixer quins serveis tenen més pròxims. La ciutat de Barcelona és
molt gran, però l’objectiu final hauria d’anar en aquest camí i de
moment crec que anem en una bona direcció.
|
Nova seu del Centre d’Urgències i
Emergències Socials de Barcelona
El passat mes de juny va tenir lloc l’acte d’inauguració del nou Centre
d’Urgències i Emergències Socials de Barcelona (CUESB), que va comptar
amb la presència de l’alcalde de Barcelona, Xavier Trias. El CUESB és
un servei de l’Ajuntament de Barcelona que ofereix atenció permanent a
qualsevol persona en situació d’urgència o emergència social a la
ciutat.
[+]
veure més
La nova seu, situada al carrer Llacuna, és de 1.700 metres quadrats,
gairebé sis vegades més gran que l’anterior del carrer Comerç, i
permetrà acollir més de 100 persones en casos d’emergència. Té 108
lliteres que permetran allotjar de manera temporal totes aquelles
persones que es quedin sense un lloc on dormir, per exemple, en casos
d’emergència, com incendis o onades de fred. També permet donar servei
a famílies en situació de vulnerabilitat. El nou centre facilitarà
l’atenció de situacions que abans estaven desateses a la nostra ciutat;
situacions que fins ara no tenien un suport psicològic immediat.
L’equipament, que ja està en funcionament, ofereix un servei d’atenció
psicosocial permanent, que atén qualsevol situació d’urgència i
d’emergència social a la ciutat, durant les 24 hores del dia, els 365
dies de l’any. Un equip d’unes 60 persones format per psicòlegs/es,
treballadors/es socials i tècnics/ques, especialitzats en l’atenció a
persones o famílies que es troben en situacions de crisi, donen
resposta immediata a persones o famílies.
S’atenen, entre d’altres casos, persones grans o infants que pateixen
desatenció o han patit una pèrdua sobtada d’autonomia; dones víctimes
de violència de gènere; persones que han perdut de forma inesperada el
seu habitatge; persones que han patit una pèrdua inesperada, i que ha
desestabilitzat greument la seva rutina quotidiana; o ciutadans sense
recursos econòmics que necessiten ajuda de forma immediata (medicació
urgent, alimentació o qualsevol necessitat bàsica). Pot rebre aquests
serveis qualsevol persona que es trobi en alguna d’aquestes situacions
a la ciutat de Barcelona, sigui o no resident. El CUESB actua en base a
una actitud de resiliència, treballant per ajudar les persones a
afrontar i sobreposar-se a les adversitats, per recuperar-se i
reprendre la seva vida.
El servei d’urgències i emergències socials s’estructura en 5 àmbits:
- Servei d’urgències socials, que garanteix la
cobertura bàsica de les
necessitats més primàries.
- Servei d’emergències socials, que intervé
davant de qualsevol situació d’emergència com incendis, explosions i
inundacions.
- Servei d’estades breus, que acull a persones
que com a conseqüència
d’una emergència momentàniament no poden retornar al seu domicili
habitual.
- Centre d’acolliment nocturn d’emergències, que
tracta de prevenir les conseqüències que pot tenir una baixada de les
temperatures en les persones que pernocten a la via pública.
- La unitat d’anàlisis de risc de prevenció, que
dissenya actuacions per identificar, avaluar i evitar situacions de
risc.
Davant d’una situació d’urgència o emergència, el CUESB sempre actua de
forma transversal i coordinada amb altres serveis com els Bombers, la
Guàrdia Urbana, centres especialitzats amb la gent gran o el Servei
d’Emergències Mèdiques, entre d’altres serveis. Una vegada s’ha donat
una resposta immediata a aquestes situacions d’urgència o crisi social
i s’ha proporcionat l’atenció necessària, el Centre deriva la persona o
la família a la xarxa de serveis socials municipals, com el centre de
serveis socials del barri o altres serveis especialitzats, perquè
puguin rebre un suport psicosocial.
El Centre d’Urgències i Emergències Socials de Barcelona va atendre
l’any 2013 a unes 20.000 persones, un 30% més que l’any anterior. El
nou edifici permetrà guanyar capacitat d’acollida davant l’augment de
la demanda social i adaptar-se millor a les necessitats de la ciutat.
[+]
Més informació.
|
Informe “Hàbitat i temps per a la
convivència”
Aquest mes us recomanem l’informe “Hàbitat i temps per a la
convivència” que ha difós l’Ajuntament de Barcelona dins la col·lecció
"Dossier del Temps".
[+]
veure més
L'informe, escrit per Pilar Garcia Almirall, catedràtica del UPC,
Blanca Gutiérrez Valdivia, sociòloga urbana, i Adriana Ciocoletto,
arquitecta, avalua les polítiques urbanes per a la integració
socioespacial, centrant-se en els reptes i oportunitats que aporten per
a la inclusió social de la població immigrant.
[+]
Consultar l’informe.
|
La
Taula presenta al President de la Generalitat les prioritats per
lluitar contra la pobresa
El dimarts 22 de juliol el Palau de la Generalitat va acollir una
cimera entre la Taula d’Entitats del Tercer Sector Social de Catalunya
i el President de la Generalitat i altres representants del govern de
la Generalitat.
[+]
veure més
Els representants de les 4.000 entitats socials catalanes que conformen
la Taula li van exposar al President Mas un balanç equilibrat de la
situació durant el darrer any, valorant positivament els avenços que ha
fet el Govern i les coses que han anat bé, i aquells aspectes en què
caldria avançar, plantejant noves propostes per al futur en relació a
diversos temes pendents com la situació de pobresa a les llars, el
difícil manteniment o accés a l’habitatge, la manca d’ocupació o la
major vulnerabilitat de les persones dependents o amb discapacitat.
La Taula va destacar com una de les mesures urgents i addicionals la
posada en marxa d’una nova prestació que permeti assegurar uns
ingressos mínims de 465 euros mensuals a les 34.000 famílies catalanes
amb fills o filles o persones dependents al seu càrrec que no disposen
de cap tipus d’ingrés. També va ressaltar la importància que el Govern
reprengui els ajuts a la dependència que va suspendre al setembre de
2013, prioritzant aquelles persones amb pocs recursos que no es poden
pagar el servei que necessiten.
[+]
Més informació.
|
Salvador
Busquets, nou director de Càritas Diocesana de Barcelona
El Cardenal arquebisbe de Barcelona i president de Càritas Diocesana de
Barcelona, Lluís Martínez Sistach, va nomenar el passat dilluns 7 de
juliol Salvador Busquets com a nou director de l’entitat, que
substituirà Jordi Roglà, i ocuparà el càrrec per un període de quatre
anys.
[+]
veure més
Salvador Busquets és llicenciat en Ciències Econòmiques i Empresarials,
i ha desenvolupat la seva trajectòria en l’empresa privada fins l’any
1995 en què es va incorporar a l’organització Arrels Fundació com a
coordinador general i posteriorment com a director de l’entitat, on ha
prestat els seus serveis durant disset anys. Ha estat membre de
diferents plataformes vinculades amb la pobresa i l’exclusió social,
com ECAS, el Consell Assessor de Polítiques Socials i Familiars de la
Generalitat de Catalunya (CAPSIF) i el Grup de Treball d’Habitatge de
la Taula del Tercer Sector Social de Catalunya, entre d’altres.
[+]
Més informació.
|
Es
constitueix la Federació d’Entitats de Salut Mental en 1a Persona
El passat dimecres 9 de juliol va tenir lloc a Barcelona l’Assemblea
Constituent de la Federació d’Entitats de Salut Mental en 1a persona,
una organització que aplega el teixit associatiu de persones amb
trastorn mental de Catalunya.
[+]
veure més
La Federació s’ha constituït amb la participació de sis associacions
d’arreu de Catalunya: ADEMM Associació Pro Salut Mental, ActivaMent
Catalunya Associació, Associació Sociocultural Radio Nikosia,
Associació Emilia Barcelona, Associació AADDMM Terraferma i Associació
Grup de Teatre Imagina.
La unió respon a la necessitat de lluitar contra situacions de
vulneració de drets fonamentals i promoure noves polítiques que
fomentin la participació directa de les persones amb problemes de salut
mental, esperant que la tasca de la Federació tingui un impacte positiu
per millorar la salut mental a Catalunya.
[+] Més informació.
|
La
Federació ECOM reelegeix a Antonio Guillén com a President de l’entitat
El Palau Robert de Barcelona va acollir el passat divendres 27 de juny
la XXIV Assemblea General Ordinària de la Federació ECOM, en què va ser
escollida una nova Junta Directiva, que estarà liderada per l’actual
president, Antonio Guillén.
[+]
veure més
Antonio Guillén serà durant els propers 4 anys president d’aquesta
organització que treballa des de fa 43 anys per la defensa dels drets
de les persones amb discapacitat física i la millora de la seva
qualitat de vida. La Federació ECOM actualment aplega 185 associacions
de persones amb discapacitat física de tota Espanya.
[+] Més informació.
|
Curs bàsic sobre el DCM
Dies: dimecres 3, dijous 4 i divendres 5 de setembre, de 9:30 a 18:30
hores.
Lloc: Fundació Vella Terra (c/ Pujades 350).
[+]
veure més
La Fundació Alzheimer Catalunya i la Fundació Vella Terra organitzen un
curs de nivell bàsic sobre la utilització del DCM (Dementia Care
Mapping), una metodologia d’observació dissenyada per poder determinar
la qualitat de l’atenció que reben les persones amb demència, que
s’utilitza com a instrument per al desenvolupament de les pràctiques
assistencials centrades en la persona i també com a eina per a la
recerca.
El curs cobreix la filosofia sobre la relació/atenció centrada en la
persona, les quatre categories de codificació utilitzades durant
l’observació, les regles i normes per fer la codificació, el
processament de les dades i qüestions pràctiques en relació a la
conducció de les sessions de preparació dels equips per fer una
observació en una unitat i per fer la devolució per part de la persona
que ha estat fent el mapa.
Es tracta d’un curs intensiu de 3 dies amb un examen formal a la
finalització, on es forma als participants per ser capaços d’utilitzar
aquesta metodologia en el seu lloc de treball.
[+] Més informació i
inscripcions (fins el divendres 22 d’agost).
|
Curs d’abordatge de la violència
masclista des d’una perspectiva intercultural
Dies: dimarts 9, 16, 23 i 30 de setembre, de 9:30 a 14:30 hores.
Lloc: Seu de la Fundació SURT (c/ Guàrdia 14, baixos).
[+]
veure més
ECAS i la Fundació SURT organitzen el mes setembre un curs sobre
“L’abordatge de la violència masclista des d’una perspectiva
intercultural”.
El curs, que tindrà lloc en quatre sessions els dimarts 9, 16, 23 i 30
de setembre, pretén oferir eines i estratègies per a l’abordatge de la
violència masclista des d’una perspectiva intercultural.
Els objectius específics del curs són analitzar la violència masclista
des d’una visió intercultural, donar a conèixer la situació de les
dones migrades que pateixen violència masclista, i facilitar eines de
detecció i d’intervenció davant de casos de maltractament a dones de
cultures diferents.
La formació és gratuïta i es dirigeix a professionals d’entitats
socials.
[+] Més informació i
inscripcions.
|
2n concurs #InstaCEESC “L’amor és CEESC”
Termini per a participar: diumenge 31 d’agost de 2014.
[+]
veure més
Penja les teves imatges a Instagram amb les etiquetes #InstaCEESC i
#educaciósocial i sigues una de les persones o entitats que guanyin la
possibilitat d’il·lustrar el Calendari del CEESC 2015.
El lema d'aquesta segona edició del concurs, organitzat pel Col·legi
d’Educadors i Educadores Socials de Catalunya, és “L’amor és CEESC”,
que aglutinarà temàticament les fotografies, amb la intenció de
visualitzar la importància de la perspectiva socioafectiva integral que
el col·lectiu de professionals incorpora en la seva acció educativa
diàriament i la necessitat d’estimar la pròpia feina, inherent a tota
bona praxi professional.
Sota el lema del concurs hi tenen cabuda qualsevol de les activitats
pròpies dels educadors i les educadores socials i els seus usuaris i
usuàries, en cadascun dels àmbits on es desenvolupen (infància, serveis
socials bàsics, salut mental, etc.).
[+] Bases del concurs.
|
En
els apartats precedents es presenten una selecció
d'alguns dels actes i convocatòries més destacats del mes. Podeu
consultar més
esdeveniments o convocatòries a l'agenda inclusiva del portal web de
l'Acord
Ciutadà
|
Comparteix el butlletí a Twitter!
Podeu
rebre el butlletí electrònic de l'Acord de forma periòdica,
subscrivint-vos aquí.
Si
voleu donar-vos de baixa de la llista de distribució del butlletí
envieu un correu electrònic a: acordciutada@bcn.cat
|
Acord Ciutadà per una Barcelona
Inclusiva
C/ València 344, 5a planta
08009 Barcelona
Tel.
93.413.27.31
e-mail: acordciutada@bcn.cat
|