#: locale=ca-ES ## Tour ### Descripción tour.description = Museu Frederic Marès - Museu virtual ### Título tour.name = Museu Frederic Marès - Museu virtual (Duplicado) ## Skin ### Texto Multilínea HTMLText_5464C391_4CBF_E07C_41D0_65BA6F4A62B6.html =
x


Sala 1. Món antic (s. V aC-IV dC)


La primera sala de l'exposició d'escultura està dedicada almón antic. S'hi exhibeixen exvots ibèrics, terracotes, bronzes i llànties púniques, hel·lenístiques i romanes, a més de diverses escultures i retrats, com el d'Octavi Cèsar August.


Una de les obres més destacades és el frontal de l'anomenat sarcòfag de Layos, del segle IV dC.
HTMLText_5464C391_4CBF_E07C_41D0_65BA6F4A62B6_mobile.html =
x


Sala 1. Món antic (s. V aC-IV dC)


La primera sala de l'exposició d'escultura està dedicada almón antic. S'hi exhibeixen exvots ibèrics, terracotes, bronzes i llànties púniques, hel·lenístiques i romanes, a més de diverses escultures i retrats, com el d'Octavi Cèsar August.


Una de les obres més destacades és el frontal de l'anomenat sarcòfag de Layos, del segle IV dC.
HTMLText_5AA9847B_4B91_A0AD_41BB_8CBFB5ABC727.html =
Grup de dues figures femenines
Inici del segle II dC
Marbre blanc
Saragossa
[ més info ]


Grupo de dos figuras femeninas
Principios del siglo II d. C.
Mármol blanco
Zaragoza
[ mas info ]


Group of two female figures
Early 2nd century AD
White marble
Zaragoza
[ more info ]



MFM 167 (Fotografia Ramon Muro. Arxiu MFM)
HTMLText_5AA9847B_4B91_A0AD_41BB_8CBFB5ABC727_mobile.html =
Grup de dues figures femenines
Inici del segle II dC
Marbre blanc
Saragossa
[ més info ]


Grupo de dos figuras femeninas
Principios del siglo II d. C.
Mármol blanco
Zaragoza
[ mas info ]


Group of two female figures
Early 2nd century AD
White marble
Zaragoza
[ more info ]



MFM 167 (Fotografia Ramon Muro. Arxiu MFM)
HTMLText_C007D5F4_DE27_4F70_41B1_E87A5F9E1E32.html =
x


Sala 15. Gòtic (s. XV)


Enmig del discurs de l’escultura gòtica del segle XV ens trobem aquesta sala, on s’exhibeix un conjunt de petits mobles destinats a l’ús privat dins l’àmbit domèstic, com són arquetes, cofrets, capses, estoigs..., que corresponen a diferents tipologies, èpoques, materials i procedència, i que abasten una àmplia cronologia que va des del segle XV fins al segle XVIII.
HTMLText_C007D5F4_DE27_4F70_41B1_E87A5F9E1E32_mobile.html =
x


Sala 15. Gòtic (s. XV)


Enmig del discurs de l’escultura gòtica del segle XV ens trobem aquesta sala, on s’exhibeix un conjunt de petits mobles destinats a l’ús privat dins l’àmbit domèstic, com són arquetes, cofrets, capses, estoigs..., que corresponen a diferents tipologies, èpoques, materials i procedència, i que abasten una àmplia cronologia que va des del segle XV fins al segle XVIII.
HTMLText_C010A512_DE27_4CB0_41E2_A8D51E449D7D.html =
x


Sala 14. Gòtic (s. XV)


En aquesta sala, considerada l’origen del Museu, inaugurat el 1946, s’exposa principalment escultura hispanoflamenca del segle XV i un conjunt de talles atribuïdes a Alejo de Vahía, mestre forà establert a la Península, i al seu taller. La pintura i l’orfebreria hi són representades amb tres esplèndides taules gòtiques d’artistes de la Corona d’Aragó i una nombrosa col·lecció de portapaus, respectivament.
HTMLText_C010A512_DE27_4CB0_41E2_A8D51E449D7D_mobile.html =
x


Sala 14. Gòtic (s. XV)


En aquesta sala, considerada l’origen del Museu, inaugurat el 1946, s’exposa principalment escultura hispanoflamenca del segle XV i un conjunt de talles atribuïdes a Alejo de Vahía, mestre forà establert a la Península, i al seu taller. La pintura i l’orfebreria hi són representades amb tres esplèndides taules gòtiques d’artistes de la Corona d’Aragó i una nombrosa col·lecció de portapaus, respectivament.
HTMLText_C01B33FB_DE27_4B70_41BA_8ACACCE490A6.html =
x


Sala 12. Escultura en pedra
(s. IV-XVI)


La sala subterrània conserva la major part de l’escultura monumental en pedra del museu, que correspon a tres tipologies diferents: elements escultòrics que ornamenten l’arquitectura, escultura procedent de retaules de pedra gòtics i escultura funerària.
HTMLText_C01B33FB_DE27_4B70_41BA_8ACACCE490A6_mobile.html =
x


Sala 12. Escultura en pedra
(s. IV-XVI)


La sala subterrània conserva la major part de l’escultura monumental en pedra del museu, que correspon a tres tipologies diferents: elements escultòrics que ornamenten l’arquitectura, escultura procedent de retaules de pedra gòtics i escultura funerària.
HTMLText_C02252E5_DE27_4590_41D8_9B3E5B77907A.html =
x


Sala 7. Gòtic (s. XIII-XIV)


En aquesta sala s’exhibeixen alguns calvaris del segle XIII i XIV. Aquests grups escultòrics medievals estan formats per les figures de Crist, Maria i Sant Joan, l’únic dels apòstols que va acompanyar Jesús al peu de la creu.
HTMLText_C02252E5_DE27_4590_41D8_9B3E5B77907A_mobile.html =
x


Sala 7. Gòtic (s. XIII-XIV)


En aquesta sala s’exhibeixen alguns calvaris del segle XIII i XIV. Aquests grups escultòrics medievals estan formats per les figures de Crist, Maria i Sant Joan, l’únic dels apòstols que va acompanyar Jesús al peu de la creu.
HTMLText_C068AB22_DE27_4493_41A6_199C19DC9161.html =
x


Sala 4. Romànic (s. XI-XIII)


En aquesta sala s’exposen exemplars de marededéus del segle XIII i XIV de diverses procedències hispàniques que mostren la contraposició entre el model de verge romànica asseguda, majestàtica, i el model gòtic, que trobarem també a les sales següents, en què es representa Maria com a dona i com a mare.
HTMLText_C068AB22_DE27_4493_41A6_199C19DC9161_mobile.html =
x


Sala 4. Romànic (s. XI-XIII)


En aquesta sala s’exposen exemplars de marededéus del segle XIII i XIV de diverses procedències hispàniques que mostren la contraposició entre el model de verge romànica asseguda, majestàtica, i el model gòtic, que trobarem també a les sales següents, en què es representa Maria com a dona i com a mare.
HTMLText_C0B500B3_DE26_C5F0_41D7_50659AE4D0A2.html =
x


Sala 2. Romànic (s. XI-XIII)


L’escultura romànica del museu està representada, d’una banda, per l’escultura vinculada a l’arquitectura monumental, que té el millor exponent en el relleu del Mestre de Cabestany, i, de l’altra, per l’escultura mobiliària que embellia l’interior de les esglésies, fonamentalment talles de la Verge amb el Nen, Crist crucificat i calvaris, que se situaven en llocs destacats, com ara l’altar.
HTMLText_C0B500B3_DE26_C5F0_41D7_50659AE4D0A2_mobile.html =
x


Sala 2. Romànic (s. XI-XIII)


L’escultura romànica del museu està representada, d’una banda, per l’escultura vinculada a l’arquitectura monumental, que té el millor exponent en el relleu del Mestre de Cabestany, i, de l’altra, per l’escultura mobiliària que embellia l’interior de les esglésies, fonamentalment talles de la Verge amb el Nen, Crist crucificat i calvaris, que se situaven en llocs destacats, com ara l’altar.
HTMLText_C0EA3777_DE27_4B70_41CF_A6B8BD038592.html =
x


Sala 20. Renaixement (s. XVI)


Les noves fórmules manieristes arriben a Espanya a través de dos artistes singulars establerts a Valladolid i que van crear escola: Alonso Berruguete, castellà format a Itàlia, representat a la col·lecció per un Sant Roc, i Juan de Juni, vingut de França, del qual s’exhibeix una Pietat, obrada en terracota.
HTMLText_C0EA3777_DE27_4B70_41CF_A6B8BD038592_mobile.html =
x


Sala 20. Renaixement (s. XVI)


Les noves fórmules manieristes arriben a Espanya a través de dos artistes singulars establerts a Valladolid i que van crear escola: Alonso Berruguete, castellà format a Itàlia, representat a la col·lecció per un Sant Roc, i Juan de Juni, vingut de França, del qual s’exhibeix una Pietat, obrada en terracota.
HTMLText_C0FAD69E_DE27_4DB0_41C9_ECF800DBD5A8.html =
x


Sala 19. Renaixement (s. XVI)


En aquesta sala s’exposa escultura hispànica del segle XVI executada per artistes dels principals centres productors com Burgos o Palència, que, formats en el darrer gòtic, van assimilar molt aviat el nou gust renaixentista. L’excepcional Políptic de la Mare de Déu de la Soledat, obra flamenca del primer quart del segle XVI, acompanya aquest grup d’escultura hispànica del primer Renaixement.
HTMLText_C0FAD69E_DE27_4DB0_41C9_ECF800DBD5A8_mobile.html =
x


Sala 19. Renaixement (s. XVI)


En aquesta sala s’exposa escultura hispànica del segle XVI executada per artistes dels principals centres productors com Burgos o Palència, que, formats en el darrer gòtic, van assimilar molt aviat el nou gust renaixentista. L’excepcional Políptic de la Mare de Déu de la Soledat, obra flamenca del primer quart del segle XVI, acompanya aquest grup d’escultura hispànica del primer Renaixement.
HTMLText_FA00ED15_DEFB_0C70_41EB_C74561BFA4D3.html =
x


Sala 5. Sala femenina


La Sala femenina reuneix diverses col·leccions amb un denominador comú: la seva relació amb l’univers femení, fonamentalment el de la dona burgesa del segle XIX – ventalls, joies, perfumadors, revistes de moda, guants, porte-bouquets, labors de cabell, capsetes, etc.
HTMLText_FA00ED15_DEFB_0C70_41EB_C74561BFA4D3_mobile.html =
x


Sala 5. Sala femenina


La Sala femenina reuneix diverses col·leccions amb un denominador comú: la seva relació amb l’univers femení, fonamentalment el de la dona burgesa del segle XIX – ventalls, joies, perfumadors, revistes de moda, guants, porte-bouquets, labors de cabell, capsetes, etc.
HTMLText_FA6BFAA6_DEFB_1453_41D7_604FAD6A6218.html =
x


Sala 8. Sala de la fotografia


Aquesta sala aplega una de les primeres col·leccions públiques de la fotografia del segle XIX a Espanya. Hi ha des de daguerreotips, ambrotips i ferrotips, fins a imatges d’artistes catalans i nombroses vistes de Barcelona, a més d’algunes càmeres i accessoris fotogràfics.
Sobresurt una extensa col·lecció de petits retrats sobre cartró o cartes de visite, que van triomfar des dels seus inicis el 1855.
HTMLText_FA6BFAA6_DEFB_1453_41D7_604FAD6A6218_mobile.html =
x


Sala 8. Sala de la fotografia


Aquesta sala aplega una de les primeres col·leccions públiques de la fotografia del segle XIX a Espanya. Hi ha des de daguerreotips, ambrotips i ferrotips, fins a imatges d’artistes catalans i nombroses vistes de Barcelona, a més d’algunes càmeres i accessoris fotogràfics.
Sobresurt una extensa col·lecció de petits retrats sobre cartró o cartes de visite, que van triomfar des dels seus inicis el 1855.
HTMLText_FAA05818_DEFB_1470_41D7_0C83A77B24FE.html =
x


Estudi-biblioteca
de Frederic Marès


Aquest espai combina l’obra pròpia de l’escultor i col·leccionista, donada al Museu l’any 1988, juntament amb els seus records personals i la seva biblioteca. L’any 1996 es va obrir al públic per oferir la possibilitat de conèixer de més a prop la personalitat de Frederic Marès.
HTMLText_FAA05818_DEFB_1470_41D7_0C83A77B24FE_mobile.html =
x


Estudi-biblioteca
de Frederic Marès


Aquest espai combina l’obra pròpia de l’escultor i col·leccionista, donada al Museu l’any 1988, juntament amb els seus records personals i la seva biblioteca. L’any 1996 es va obrir al públic per oferir la possibilitat de conèixer de més a prop la personalitat de Frederic Marès.
HTMLText_FABF29F0_DEFB_17B0_41BC_C5FD8E49C0CF.html =
x


Sala 3. Sala de Montserrat


Sala dedicada a la Verge de Montserrat, patrona de Catalunya, on s’exhibeixen pintures, escultures, relleus, plafons de marqueteria, goigs i medalles que permeten veure l’evolució iconogràfica de la imatge. Al costat, la Sala de les armes presenta una col·lecció de ballestes, espingardes, arcabussos, pistoles, polvoreres, cascs, escuts, espases i dagues dels segles XVI al XIX.
HTMLText_FABF29F0_DEFB_17B0_41BC_C5FD8E49C0CF_mobile.html =
x


Sala 3. Sala de Montserrat


Sala dedicada a la Verge de Montserrat, patrona de Catalunya, on s’exhibeixen pintures, escultures, relleus, plafons de marqueteria, goigs i medalles que permeten veure l’evolució iconogràfica de la imatge. Al costat, la Sala de les armes presenta una col·lecció de ballestes, espingardes, arcabussos, pistoles, polvoreres, cascs, escuts, espases i dagues dels segles XVI al XIX.
HTMLText_FBD9BF89_DEFB_0C51_41E5_CDF0DAE05EF2.html =
x


Sala 27. Barroc (s. XVII-XVIII)


En aquesta sala, dedicada a l’escultura barroca, destaca un conjunt d’obres andaluses i en especial les de Pedro de Mena,
un dels escultors que va comunicar millor l’espiritualitat pròpia del Barroc, tant a Espanya com a Amèrica. També s’hi exposen escultures barroques del segle XVIII provinents de centres productors de la costa mediterrània, com Múrcia, Alacant o Catalunya.
HTMLText_FBD9BF89_DEFB_0C51_41E5_CDF0DAE05EF2_mobile.html =
x


Sala 27. Barroc (s. XVII-XVIII)


En aquesta sala, dedicada a l’escultura barroca, destaca un conjunt d’obres andaluses i en especial les de Pedro de Mena, un dels escultors que va comunicar millor l’espiritualitat pròpia del Barroc, tant a Espanya com a Amèrica. També s’hi exposen escultures barroques del segle XVIII provinents de centres productors de la costa mediterrània, com Múrcia, Alacant o Catalunya.
HTMLText_FD66794B_DEFB_74D1_41D0_35FFA47AF8C6.html =
x


Sala 17. Sala de les diversions


L’anomenada Sala de les diversions és l’última del Gabinet del col·leccionista. S’hi exposen les col·leccions relacionades amb l’oci, els jocs i els entreteniments de la societat barcelonina del segle XIX i principi del XX.
HTMLText_FD66794B_DEFB_74D1_41D0_35FFA47AF8C6_mobile.html =
x


Sala 17. Sala de les diversions


L’anomenada Sala de les diversions és l’última del Gabinet del col·leccionista. S’hi exposen les col·leccions relacionades amb l’oci, els jocs i els entreteniments de la societat barcelonina del segle XIX i principi del XX.
HTMLText_FDB97661_DEFA_FCD0_41E1_0F51D1625ABB.html =
x


Sala 22. Renaixement (s. XVI)


El manierisme romanista, que pren per model el darrer Miquel Àngel, és el fil conductor de la sala, amb figures tan rellevants com Gaspar Becerra, Esteban Jordán i, sobretot, Manuel Álvarez, escultor actiu a Palència i que mereix una atenció especial, ja que és l’artista renaixentista més ben representat a la col·lecció.
HTMLText_FDB97661_DEFA_FCD0_41E1_0F51D1625ABB_mobile.html =
x


Sala 22. Renaixement (s. XVI)


El manierisme romanista, que pren per model el darrer Miquel Àngel, és el fil conductor de la sala, amb figures tan rellevants com Gaspar Becerra, Esteban Jordán i, sobretot, Manuel Álvarez, escultor actiu a Palència i que mereix una atenció especial, ja que és l’artista renaixentista més ben representat a la col·lecció.
### Etiqueta Label_1BDCA98A_091E_FBCD_419E_8B729BA52D00.text = Sala 1. Món antic (s. V ac-IV dc) Label_1C02592E_092D_38C5_4184_D14AA1E529AB.text = Sala 7. Gòtic (s. XIII-XIV) Label_1C139DDC_092D_3B45_4191_0562336C3438.text = Sala 12. Escultura en pedra (s. IV-XVI) Label_1C22C1A6_092D_2BC5_4188_9F7C91409C37.text = Sala 14. Gòtic (s. XV) Label_1C29271E_0623_E534_4189_3E0B3CDDAC6C.text = Sala 12. Escultura en pedra (s. IV-XVI) Label_1C379463_092D_2943_418F_E91D4845EA1E.text = Sala 15. Gòtic (s. XV) Label_1C38EB7C_0623_2DF5_415D_090B1143A046.text = Sala 27. Barroc (s. XVII-XVIII) Label_1C4BD6B7_092D_29C3_418A_604EFC741507.text = Sala 19. Renaixement (s. XVI) Label_1C58C96D_092D_5B47_417A_652918129BCC.text = Sala 20. Renaixement (s. XVI) Label_1C5E2CE7_063D_6B14_4192_9BFE16E05770.text = Sala 20. Renaixement (s. XVI) Label_1C625E51_092D_595E_4186_88A90DB43E32.text = Sala 27. Barroc (s. XVII-XVIII) Label_1C6C4BC7_092D_5F42_4190_8B387BC87258.text = Sala 22. Renaixement (s. XVI) Label_1C7080AB_092D_69C2_41A1_FF5DCC3D612A.text = Sala 3. Sala de Montserrat Label_1C80A332_092D_68C2_4191_C474DD3CE472.text = Sala 5. Sala femenina Label_1C97F564_092D_6B46_4190_D4BC80BF6642.text = Sala 8. Sala de la fotografia Label_1CBC77E6_092D_7742_4164_8AFD09580F28.text = Sala 17. Sala de les diversions Label_1DD1850A_092D_28CD_4184_6C2F78755585.text = Sala 4. Romànic (s. XI-XIII) Label_1E56312F_0622_DD14_4191_0EB8506B6312.text = Sala 2. Romànic (s. XI-XIII) Label_1F27AAA5_092D_F9C6_41A1_9F2813620702.text = Sala 2. Romànic (s. XI-XIII) Label_1F44F453_063E_DB33_4187_BF59E0338A1F.text = Sala 19. Renaixement (s. XVI) Label_1F464FC1_0623_250F_4173_444D331162FD.text = Sala 22. Renaixement (s. XVI) Label_1F468B02_0625_2D0D_4161_B806779F3B89.text = Sala 7. Gòtic (s. XIII-XIV) Label_1F68ACC7_0627_2B14_4193_67C1EC991B43.text = Sala 8. Sala de la fotografia Label_1F745EAA_0627_671D_4195_8086964A33C5.text = Sala 5. Sala femenina Label_1FA4DCAC_0625_2B15_4176_20183DD1E6F2.text = Sala 17. Sala de les diversions Label_1FD5CE10_0625_270D_4189_A391A4A7F5ED.text = Sala 3. Sala de Montserrat Label_1FEB0C17_0627_2B33_4176_A6FB481449BA.text = Sala 4. Romànic (s. XI-XIII) Label_1FF51056_063D_DB35_4160_4D42D4DB9986.text = Sala 14. Gòtic (s. XV) Label_1FF7DE2F_063F_2713_418B_A82BF55559B9.text = Sala 15. Gòtic (s. XV) Label_D5F664FE_CF97_5774_41E8_47F4D248FABE.text = {{subtitle}} Label_D5F664FE_CF97_5774_41E8_47F4D248FABE_mobile.text = {{subtitle}} Label_D81E770B_CFBE_D29D_41DB_33B5528E2D3E.text = Sala 1. Món antic (s. V ac-IV dc) ## Media ### Subtítulo panorama_18136333_32D5_28F2_41AB_0F0446E24C9C.subtitle = Planta 2. Gabinet del col·leccionista panorama_190BC095_32DD_E9B6_41AD_278BF8BEFC5D.subtitle = Planta 1. Escultura panorama_194DF8EF_32D5_7991_41C1_DC86AB2FF655.subtitle = Planta 2. Gabinet del col·leccionista panorama_19A0BE0D_32D5_3896_41C7_774CF8587810.subtitle = Planta 2. Gabinet del col·leccionista panorama_19C3AAC8_32DD_799E_41C8_F7F7ADB5E758.subtitle = Planta 1. Escultura panorama_225F8E43_3235_3891_4195_36CBD0F7A826.subtitle = Planta 0. Escultura panorama_3DA2CCE3_3235_3992_4185_10F783F64B3B.subtitle = Planta 0. Escultura panorama_3DA79005_3235_6891_41BE_510C2AE0C89E.subtitle = Planta 0. Escultura panorama_3DAB8CA6_3237_F993_41B4_F3C4EE7C7F5B.subtitle = Planta 1. Escultura panorama_3DABC24D_3236_E891_41BC_BB8551E3183A.subtitle = Planta -1. Escultura panorama_3DACCC6B_3237_3892_41BC_EFD97C188DFD.subtitle = Planta 1. Escultura panorama_3DBF0FD2_3237_17B3_41C8_1A7C72A2BEA1.subtitle = Planta 1. Escultura panorama_3DBF4B65_3237_3896_41BC_9D13C76C4239.subtitle = Planta 1. Escultura panorama_3DC7BF79_3235_177E_41A9_9B559F92510C.subtitle = Planta 0. Escultura panorama_88492763_9EC1_1DAE_41BA_DC3FD9C292E6.subtitle = Planta 2. Estudi-biblioteca de Frederic Marès panorama_B0F50460_A31A_388C_41E3_0654DE76DF91.subtitle = Planta 3. Gabinet del col·leccionista ### Título panorama_18136333_32D5_28F2_41AB_0F0446E24C9C.label = _____________ panorama_190BC095_32DD_E9B6_41AD_278BF8BEFC5D.label = _____________ panorama_194DF8EF_32D5_7991_41C1_DC86AB2FF655.label = _____________ panorama_19A0BE0D_32D5_3896_41C7_774CF8587810.label = _____________ panorama_19C3AAC8_32DD_799E_41C8_F7F7ADB5E758.label = _____________ panorama_225F8E43_3235_3891_4195_36CBD0F7A826.label = _____________ panorama_3DA2CCE3_3235_3992_4185_10F783F64B3B.label = _____________ panorama_3DA79005_3235_6891_41BE_510C2AE0C89E.label = _____________ panorama_3DAB8CA6_3237_F993_41B4_F3C4EE7C7F5B.label = _____________ panorama_3DABC24D_3236_E891_41BC_BB8551E3183A.label = _____________ panorama_3DACCC6B_3237_3892_41BC_EFD97C188DFD.label = _____________ panorama_3DBF0FD2_3237_17B3_41C8_1A7C72A2BEA1.label = _____________ panorama_3DBF4B65_3237_3896_41BC_9D13C76C4239.label = _____________ panorama_3DC7BF79_3235_177E_41A9_9B559F92510C.label = _____________ panorama_88492763_9EC1_1DAE_41BA_DC3FD9C292E6.label = _____________ panorama_B0F50460_A31A_388C_41E3_0654DE76DF91.label = _____________