Tu
ets l’amic invisible de Barcelona! Suma’t a les ONG socials! Aquest
desembre, visiteu la Fira d’economia social!
Obert el termini per presentar
projectes al Pla BUITS Es crea la Taula Solidària
d’Aliments de Barcelona L’Ajuntament subscriu el
manifest de rebuig contra la violència envers les dones
El circ protagonista de la
Festa de la Infància
Entrevista a Lola de la Fuente,
presidenta de Dincat Associació empresarial Entrevista a Teresa Rodríguez,
presidenta de FEICAT
Dades sobre l’economia social a
la ciutat de Barcelona i a Espanya
Èxit de mobilització ciutadana
i solidaritat en el Gran Recapte 2012 Nou butlletí sobre equitat de
gènere: Iguals i diferents Experiències vitals sobre la
reinserció social de persones afectades per la SIDA Full Informatiu de la Xarxa
economia social de Barcelona
Banc de recursos de la Xarxa de
drets dels infants
Tu
ets l’amic invisible de Barcelona! Suma’t a les ONG socials!
L'Ajuntament de Barcelona en el marc de l'Acord
Ciutadà per una
Barcelona Inclusiva s’ha afegit a la campanya “Suma’t a les ONG
socials” promoguda per la Taula del Tercer Sector Social de Catalunya
amb la voluntat de promoure el voluntariat social, especialment durant
les dates nadalenques.
Amb la campanya, que té com a eslògan “Suma’t a les ONG socials. Tu ets
l’amic invisible de Barcelona” es vol aprofitar el Nadal per fer
créixer el compromís i la implicació activa de la ciutadania per
construir una ciutat més inclusiva.
D’aquesta manera es poden incorporar persones voluntàries a les
activitats que les entitats socials de la ciutat realitzen durat les
festes nadalenques, garantint la possibilitat d’establir amb
posterioritat col·laboracions a llarg termini.
Les persones que vulguin esdevenir voluntàries poden trucar al telèfon
93.320.35.46 (de 10 a 22h), un servei d’atenció que informa de les
entitats que requereixen voluntariat i que
deriva els oferiments de col·laboració. El servei romandrà actiu del 27
de novembre al 28 de desembre, excepte els dies 25 i 26.
També poden consultar la web www.donemelmillordenosaltres.cat,
que compta amb una borsa de voluntariat amb ofertes arreu de Catalunya
i, singularment, una oferta de voluntariat per aquelles activitats que
tinguin lloc durant el període de Nadal a Barcelona.
En la gestió i recollida de dades que han permès configurar aquesta
borsa de voluntariat han col·laborat l’Acord Ciutadà per una Barcelona
Inclusiva i la Federació Catalana del Voluntariat Social.
Aquesta iniciativa s’emmarca en la campanya de Nadal de l’Ajuntament de
Barcelona “Bon Nadal, un Nadal per compartir”, que posa l’accent en el
valor de la solidaritat, i en la qual s'engloben altres propostes com
la Fira Solidària, o el Galet solidari, una polsera solidària amb el
símbol d’un galet que es posarà a la venda al preu de 2 euros per
recaptar fons per algunes entitats socials de la ciutat.
Aquest
desembre, visiteu la Fira d’economia social!
En el marc del conjunt d’activitats i esdeveniment que Barcelona promou
durant el Nadal per ajudar a les entitats del tercer sector que
treballen amb les persones més vulnerables, destaca la Fira de Nadal
solidària que tindrà lloc als Jardinets de Gràcia del dissabte 15 al
diumenge 23 de desembre.
Durant 9 dies les entitats, empreses d’inserció i centres especials de
treball de la xarxa, des dels quals es garanteixen llocs de treball per
a persones amb especials dificultats d'inserció, podran donar a
conèixer la tasca que desenvolupen i vendre els productes que fabriquen.
La Fira també vol ser un espai de difusió i sensibilització entorn de
l’activitat d’aquestes entitats que promouen la inserció social i
laboral d’aquelles persones i col·lectius amb dificultats d’inserció o
en situacions d’exclusió social.
L'Ajuntament de Barcelona, en el marc de l’Acord Ciutadà per una
Barcelona Inclusiva i, concretament, des de la Xarxa d’economia social
de Barcelona en col·laboració amb les entitats i federacions d’inserció
sociolaboral, promou aquesta Fira.
Dies: del dissabte 15 al diumenge 23 de desembre, d’11 a
21 hores.
Lloc: Jardinets de Salvador Espriu.
Obert
el termini per presentar projectes al Pla BUITS
L'Ajuntament de Barcelona impulsa el Pla BUITS (Buits Urbans amb
Implicació Territorial i Social), que vol afavorir la implicació de la
societat civil en la definició, instal·lació i gestió de dinou espais
buits de la ciutat per dinamitzar-los i millorar-ne la seva integració,
mitjançant la seva recuperació, adequació i potenciació.
L'ús temporal d’aquests espais se cedirà a entitats i associacions a
partir d’un concurs obert. Hi poden participar totes aquelles entitats
públiques o privades, sense ànim de lucre, presentant una proposta o
projecte d’ús o activitat d'interès per a una gestió temporal d'un any
(prorrogable fins a tres anys). Els projectes poden ser de caràcter
educatiu, esportiu, lúdic o recreatiu, cultural o artístic, ambiental o
paisatgístic o social o comunitari, entre d’altres.
Els dinou emplaçaments escollits, dos per cadascun dels deu districtes
(a excepció de Ciutat Vella, que només en té un) són de titularitat
municipal i s'han seleccionat d'acord amb les necessitats del territori
i atenent a la manca de previsió de desenvolupament del seu ús
definitiu, ja sigui per les seves característiques urbanístiques o bé
pel context de crisi econòmica.
Les propostes es poden presentar en qualsevol registre administratiu
fins el dia 1 de febrer de 2013.
Es
crea
la Taula Solidària d’Aliments de Barcelona
A finals del mes de novembre es va constituir i reunir per primera
vegada la Taula Solidària d’Aliments de la ciutat de Barcelona, un
espai de treball i coordinació que vol millorar i fer més eficaç la
distribució d’aliments a les persones que necessitin rebre ajut i
suport en l’àmbit de l’alimentació a la ciutat.
D’entre les primeres actuacions que desenvoluparà la Taula destaquen
l’elaboració d’un mapa on s’identifiquin els principals punts de
distribució, així com l’impuls d’una campanya per donar a conèixer a la
ciutadania l’oferta de distribució d’aliments.
La Taula està formada per entitats socials de distribució d’aliments i
per entitats del sector del comerç. Presideix la Taula la tinent
d’alcalde de Qualitat de Vida, Igualtat i Esports, Maite Fandos; i
n’assumeix la vicepresidència el regidor de Comerç, Consum i Mercats,
Raimond Blasi.
En la primera reunió, celebrada el dia 29 de novembre, van participar
la Fundació Banc dels Aliments, Creu Roja, Càritas, la Fundació
Clariana, la FAVB, el Consell de Gremis de Barcelona, el Consell
d’Empreses Distribuïdores d’Alimentació de Catalunya, l’Asociación de
Grandes Empresas de Barcelona, l’Associació Catalana de Supermercats i
Distribuïdors, la Fundació Barcelona Comerç, Mercabarna i PIMEC-Comerç.
L’Ajuntament
subscriu el manifest de rebuig contra la violència envers les dones
L’Ajuntament de Barcelona va sumar-se al Manifest Institucional Unitari
que han signat les principals institucions del país en motiu del Dia
Internacional per a l’Eliminació de la Violència envers les dones, que
es va commemorar el diumenge 25 de novembre.
Amb la signatura del manifest, l’Ajuntament mostra el seu rebuig contra
aquesta xacra social i es compromet a treballar conjuntament amb la
societat civil, entitats i institucions per eradicar-la i promoure unes
relacions basades en la igualtat entre dones i homes i el respecte.
El manifest també ha estat signat per la Generalitat de Catalunya, la
diputació de Barcelona, la Diputació de Girona, la Diputació de Lleida,
la Diputació de Tarragona, la Federació de Municipis de Catalunya i
l’Associació Catalana de Municipis.
En el marc de la commemoració del dia internacional es va fer un acte
institucional de reconeixement del 10è aniversari del Circuït Barcelona
contra la violència vers les dones i de l'Acord Ciutadà per una
Barcelona lliure de violència vers les dones.
El Parc de la Ciutadella va ser l’escenari, el dissabte 17 de novembre,
de la Festa de la Infància, on petits i grans van poder conèixer els
drets dels infants a través de tallers de malabars, acrobàcies i de
maquillatge, entre d'altres.
Centenars d’infants i les seves famílies van poder fer tota mena
d’activitats i jocs vinculats amb el món del circ per apropar-se als
seus drets d’una manera lúdica, sota el lema “Passeu i vegeu els drets
dels infants”.
La Festa de la Infància és una iniciativa de la Xarxa de drets dels
infants de l'Acord Ciutadà que vol enfortir les capacitats de la ciutat
en la defensa i la promoció dels drets de la infància, i que commemora
l'aniversari de l'aprovació de la Convenció sobre Drets dels Infants de
les Nacions Unides, aprovada el 20 de novembre de 1989.
En
aquest butlletí, coincidint amb la Fira Solidària de Nadal hem volgut
entrevistar dues organitzacions que
participaran a la Fira per conèixer una mica més a fons la seva tasca i
com encaren aquest esdeveniment.
Entrevista
a Lola de la Fuente
Presidenta de Dincat
Associació empresarial d’economia social
En primer lloc, hem entrevistat a Lola de la Fuente, presidenta de
Dincat Associació empresarial d’economia social i directora general
d’Esclat, Associació pro persones amb paràlisi cerebral.
L’associació empresarial DINCAT és la patronal de
les entitats socials no lucratives i centres especials de treball sense
ànim de lucre que es dediquen a atendre la discapacitat intel·lectual a
Catalunya. Vetllem per les condicions dels centres i serveis que es
presten des de les entitats, per tal que aquestes puguin treballar amb
dignitat i qualitat.
Quina és la situació i els
principals reptes del sector de la inserció laboral?
Ara, amb tanta gent a l’atur, s’està constatant que
la feina és el principal element o factor d’inclusió. Tenir una
ocupació fa sentir a la persona molt valorada, reconeguda i se sent
útil i integrada a la societat. Aquest fet és especialment rellevant
pel col·lectiu que atenem.
Actualment ens estem trobant amb moltes dificultats, especialment per
la disminució de les aportacions econòmiques de les administracions. La
conjuntura econòmica adversa i la reducció de la demanda de productes
ens està dificultat molt la nostra tasca.
El primer repte és fer front a la conjuntura actual i no desaparèixer.
Mantenir-nos sense perdre massa llocs de treball pel camí i sense
perdre competitivitat i activitat econòmica. Cal pensar que nosaltres
som els darrers de la fila; si hi ha pèrdues de llocs de treball, els
primers a perdre som nosaltres.
El segon gran repte és assegurar un suport més gran, suplementari, per
part de les Administracions. Necessitem que es compleixin les
aportacions econòmiques de suport a la nostra activitat i que es
garanteixi discriminació positiva vers els col·lectius amb especials
dificultats d’inserció que va aprovar per unanimitat el Parlament de
Catalunya.
Quines són les línies de
treball que estan impulsant?
Estem fent esforços per augmentar la qualitat dels
nostres productes, buscant noves vies i noves línies de producció que
tinguin més demanda.
Actualment estem entrant en sectors com les energies renovables,
l’ecologia o el reciclatge; sectors amb més futur i que presenten més
oportunitats.
Per exemple, des d’Esclatec, el Centre Especial de Treball d’Esclat,
hem apostat pel sector de les bicicletes, aprofitant la gran demanda
d’aquest mitjà de transport.
Com treballen les entitats
d’inserció sociolaboral?
Nosaltres creiem que totes les persones podem fer
coses que no sabem que podem fer, tan sols és necessari disposar de les
eines adequades. Alguns portem ulleres per veure o per llegir, ja que
sense aquest suport no ho podríem fer; mentre que altres persones
necessiten una cadira de rodes per poder desplaçar-se. En el cas de les
persones amb discapacitat intel·lectual, per exemple, necessiten eines
tecnològiques per poder fer una determinada tasca.
Les entitats d’inserció busquem les solucions perquè les persones amb
discapacitat puguin fer tasques productives. És precisament quan les
persones coneixen les coses que poden arribar els nostres usuaris/es
que canvien la mirada vers aquests.
Fem aportacions de qualitat a una societat que demana qualitat. Per
aquest motiu necessitem donar-nos a conèixer i guanyar-nos la confiança
de les persones, empreses, administracions.
Què els pot aportar la
Fira Solidària de Nadal d’economia social?
La Fira és una gran oportunitat per a nosaltres. El
nostre sector necessita, més que mai, donar a conèixer els nostres
productes i promoure un consum solidari.
Ens permetrà donar a conèixer les nostres entitats, la tasca social que
fem. Volem que la gent ens conegui, ens valori, gaudeixi, però que
també compri els nostres productes i en faci difusió.
Segurament també servirà per poder fer contactes i per establir
relacions i col·laboracions posteriors.
Des del sector valorem molt la comprensió, el suport i la sensibilitat
que està tenint l’Ajuntament de Barcelona. Sense l’aposta decidida de
les administracions, com és cas d’aquesta Fira, és molt difícil que ens
en sortim.
Quin tipus de productes es
podran trobar a la Fira?
Hi haurà productes d’alimentació d’alta qualitat
(com ara oli d’oliva verge, melmelades i confitures), productes de
papereria, bijuteria, artesania, etc. Són un tipus d’objecte que es
presten molt de cara a les festes, com ara amics invisibles o, fins i
tot, com a obsequi de les empreses.
Des d’Esclatec, per exemple, tenim una proposta innovadora i que surt
una mica dels productes tradicionals. És un carret de la compra
motoritzat, que facilita molt la compra a persones grans o amb menys
força física.
Nosaltres podem oferir productes de molta qualitat amb un important
valor afegit. Més enllà del valor del producte, aquest té un valor
social, ja que permet donar feina a persones que no en tindrien en el
mercat o l’empresa ordinària, com ara les persones amb discapacitat.
Com valora el treball en
xarxa en el marc de la Xarxa d’economia social de Barcelona?
La xarxa la constituïm moltes entitats que treballem
per la inserció sociolaboral, d’entre les quals n’hi ha hagut moltes
que s’han interessant en l’organització de la Fira.
En una conjuntura dura aquesta Fira és molt important, motiu pel qual
hem treballat conjuntament per coordinar-nos i poder estar presents els
9 dies que dura la Fira.
Quin missatge voldria
compartir amb la resta d'entitats de l'Acord?
Les entitats del tercer sector aportem una plusvàlua
a la societat que a vegades no es té en compte. No només demanem, també
aportem: aportem a la societat que ens aporta, ens enriquim mútuament i
sumem de tal manera que tots hi guanyem.
Entrevista
a Teresa Rodríguez
Presidenta de FEICAT
També hem conversat amb Teresa Rodríguez, presidenta de FEICAT i
presidenta de la Fundació Ared.
FEICAT,
la Federació d’Empreses d’Inserció de Catalunya, agrupa les empreses
d’inserció catalanes. Entre totes elles tenen uns 2.010 llocs de
treball, 100 més que l’any anterior, la meitat dels quals són
d’inserció sociolaboral. En tot el seu conjunt facturen al voltant de
29 milions d’euros anuals.
Quina és la situació i els
principals reptes del sector de la inserció laboral?
Les empreses d’inserció es van crear en temps iguals
de difícils que l’actual. Actualment, però, ens trobem amb la
dificultat que a les persones excloses a qui formàvem i ocupàvem se’ls
hi han afegit persones amb greu risc d’exclusió social perquè no tenen
cap font d’ingrés.
A més, amb la disminució de les aportacions públiques (que representen
un 20% dels nostres ingressos ja que la resta prové de la venda de
béns, productes i serveis), estem fent front a una reducció del
personal tècnic de suport a les persones contractades d’inserció.
Intentem mantenir els llocs de treball d’inserció, si bé els nostres
professionals de suport cada vegada han d’acompanyar més persones.
Quines són les línies de
treball que estan impulsant?
Estem intentant vendre més per poder crear més llocs
de treball a partir de la creació de nous oficis i línies de producció.
Ens cal reinventar-nos, innovar, posar-nos al dia amb esforç i
imaginació.
També hem de reclamar la compra social a l’Administració i garantir que
des del sector públic es tinguin en compte clàusules socials.
Com treballen les empreses
d’inserció sociolaboral?
Les empreses d’inserció formem de forma continuada,
a partir d’un contracte de treball, a persones en risc d’exclusió
durant un període de temps limitat. Després de dos anys formant-se han
de deixar l’empresa per intentar incorporar-se a l’empresa ordinària.
Fins ara a les empreses d’inserció treballaven persones molt excloses
socialment, mentre que ara també hi treballen persones que estaven
aturades i que tenien la resta de familiars a l’atur. Actualment la
meitat dels nostres treballadors provenen dels serveis socials degut a
la situació econòmica; mentre que abans aquest col·lectiu representava
un 30% del total.
Els nostres treballadors/es reben el suport i l’acompanyament de
tècnics i altres professionals que, fins ara, contribuïa a pagar el
Departament de Treball de la Generalitat. Sense aquesta aportació,
tirar endavant la nostra tasca social i d’inclusió resulta
extremadament difícil.
Si hi ha un element que ens caracteritza és el nostre compromís i la
nostra entrega incondicional. Mentre l’empresa ordinària té uns
inversors que aporten capital, nosaltres hem engegat les empreses
d’inserció pràcticament sense recursos, amb molta voluntat, esforç i la
confiança de moltes persones
Què els pot aportar la
Fira Solidària de Nadal d’economia social?
La Fira serà un marc idoni per, més enllà dels
productes que vendrem, difondre que les empreses d’inserció existim,
que som empreses capaces de fer el mateix que qualsevol empresa
ordinària. Els nostres productes són molt bons tant en qualitat com en
preu, independentment que els fabriquin persones excloses.
Desgraciadament ens coneix molt poca gent i volem fer-nos sentir,
fer-nos veure a través d’actes i oportunitats com aquesta Fira. Cal fer
visible que hi ha un grup d’entitats i persones que treballem i
col·laborem perquè el món sigui una mica millor, més just.
Quin tipus de productes es
podran trobar a la Fira?
Hi
seran presents quatre empreses d’Inserció. L’empresa d’inserció d’Ared,
Salta, per exemple, elabora productes artesanals com ara espelmes,
pinta roba de la llar o de vestir a mà i confecciona productes de tela
(bosses, estovalles, draps de cuina, bates d’escola, roba de cotó i fil
per a l’estiu o altres complements). També confecciona productes per a
empreses especialitzades en la llar, la restauració o l’àmbit sanitari
i realitza serveis de càtering.
La Fundació Futur, que també serà presenta a la Fira, presta serveis de
càtering, per a col·lectius i per a tot tipus d’esdeveniments..
Engrunes, Empresa d’Inserció, hi serà amb un ampli ventall de productes
de segona mà, com ara mobles i productes de decoració o roba de vestir
i complements per a tot tipus d’edats; tot i que ofereix molts altres
serveis d’obres, reformes...
Per últim, Formació i Treball, Empresa d’Inserció, que ofereix una
àmplia gamma de productes i serveis, endolcirà la Fira amb Xocolata amb
xurros, cafès, vi calent i pastisseria.
Com valora el treball en
xarxa entre les empreses d’inserció?
Les entitats socials i les empreses d’inserció
treballem molt amb xarxa. De fet, els darrers anys ha tingut lloc la
fusió o unió de moltes d’elles fruit de la conjuntura econòmica i la
cooperació entre elles. Tanmateix, no hi ha dubte, que intentem
cooperar molt i aprofitar els productes i serveis que poden oferir
altres entitats o empreses del sector per complementar-nos.
Sense anar més lluny, de cara al Nadal hem fet una bossa pintada a mà
pels nostres treballadors per als empleats de la Fundació “La Caixa”
que conté una caixa de neules que fabrica El Rosal, una entitat que
treballa amb persones amb problemes de salut mental.
Quin missatge voldria
compartir amb la resta d'entitats de l'Acord?
Les empreses d’inserció hem de fer molt bé la nostra
feina, amb rigor i transparència i defensar les coses que ens uneixen i
els valors de les entitats i empreses que treballem per la inserció
sociolaboral a Catalunya.
El valor més gran de les nostres empreses i entitats és que som capaces
d’imaginar-nos que és possible, que ho podem fer. Ens cal seguir
lluitant per col·laborar i poder deixar als nostres fills un món millor
que el que avui tenim i coneixem.
Dades
sobre l’economia social a la ciutat de Barcelona i a Espanya
Aquest mes us proposem la lectura de dos treballs que aporten dades
sobre el sector de l’economia social, coincidint amb l’entrevista en
aquest butlletí a dues entitats del sector i amb la celebració, aquests
propers dies, de la Fira Solidària.
El primer document és un monogràfic de la Xarxa d’Economia Social de
Barcelona (XESB) que vol donar a conèixer l’estat d’aquest sector
econòmic a Barcelona i el paper de la XESB en aquest; així com
l’impacte de les empreses d’economia social i l’emprenedoria social en
l’economia i la creació d’ocupació.
El segon és el resum executiu d’un estudi dut a terme per CEPES, la
Universitat Rey Juan Carlos i Abay Analistas Económicos sobre l’impacte
socioeconòmic de les entitats d’economia social a l’estat espanyol.
Èxit de mobilització
ciutadana i solidaritat en el Gran Recapte 2012
El Gran Recapte d’Aliments 2012, celebrat els dies 30 de novembre i 1
de desembre, va superar l’objectiu establert i les previsions més
optimistes assolint més de 2.200.000 quilos d’aliments recollits.
12.000
persones voluntàries, entitats, escoles i empreses del país han
participant en aquesta recollida anual d’aliments promoguda pel Banc
dels Aliments.
Nou butlletí sobre equitat de
gènere: Iguals i diferents
La Taula per l’Equitat de Gènere de la Barceloneta ha impulsat el
butlletí “Iguals i diferents”, un projecte comunitari que vol facilitar
i millorar la perspectiva de l’equitat de gènere en tota l’activitat
comunitària, veïnal i associativa i que ofereix notícies, activitats i
recursos entorn aquest àmbit.
Experiències vitals sobre la
reinserció social de persones afectades per la SIDA
La Comissió de VIH-SIDA i Exclusió Social d’ECAS ha editat un vídeo de
15 minuts en que 18 persones expliquen el seu testimoni vital com a
afectades pel VIH-SIDA que han iniciat el seu camí cap a la
reinserció gràcies a la xarxa de llars residències i pisos de suport.
Full Informatiu de la Xarxa
economia social de Barcelona
La Xarxa d’economia social de Barcelona, promoguda per Barcelona Activa
en el marc de l’Acord Ciutadà, ha publicat un nou full informatiu que,
coincidint amb el Dia Internacional de la Discapacitat, ofereix, entre
d’altres, notícies d’interès sobre aquest col·lectiu.
Banc de recursos de la Xarxa
de drets dels infants
La Xarxa de drets dels infants de l’Acord Ciutadà va presentar el mes
de novembre el seu Banc de recursos en línia on podreu conèixer
l’activitat de la xarxa i aquells recursos relacionats amb la infància
i l’adolescència que us ofereixen les entitats membres.
El dijous 13 de desembre es farà una fira d’un dia denominada “Meeting
de Negocis amb valor social” (Business with Social Value) que té per
finalitat posar en contacte companyies mercantils i entitats socials
per tal que puguin realitzar negocis amb valor social. Podrà ser
possible tant en l’espai físic (meeting) com en l’espai virtual
(online), de caire interactiu i de comunicació.
L’Ajuntament dóna recolzament a aquesta iniciativa social que permet
identificar i crear noves oportunitats de negoci amb valor social per a
unes entitats que donen feina a discapacitats psíquics.
Aquest esdeveniment vol fer possible les relacions, contactes i
coneixements que condueixen a noves contractacions de productes i
serveis, i a trobar les sinèrgies entre companyies mercantils i socials
que facilitin que aquestes puguin finalment obtenir per elles mateixes
els recursos que necessiten per tirar endavant els seus lloables
objectius.
Com ja és tradicional, AFANOC organitza la 12a edició de la festa del
“Posa’t la gorra”, una campanya que vol sensibilitzar i donar a
conèixer la realitat de les famílies que tenen nens i nenes amb càncer
i contribuir a obtenir recursos per mantenir La casa dels Xuklis.
El 15 de desembre vine al Zoo de Barcelona amb la gorra solidària i
gaudeix de la festa amb nens, nenes i famílies i els entremaliats
Xuklis!
L’Àrea de Qualitat de vida, Igualtat i Esports convoca la primera
edició del Premi Barcelona a “l’Empresa innovadora en mesures de temps
i conciliació”.
Poden presentar-se al guardó tots aquelles persones jurídiques de
qualsevol activitat o sector que tinguin seu a l’Àrea Metropolitana de
Barcelona i que hagin desenvolupat alguna bona pràctica en matèria de
temps i conciliació durant l’any 2012.
El jurat valorarà la gestió del temps i la flexibilitat horària, la
flexibilitat en l’espai i el temps (teletreball), la millora de les
mesures de conciliació, els serveis i altres mesures en temps i
conciliació i la sensibilització sobre aquest tipus de mesures.
El divendres 21 de desembre tindrà lloc la 5a Trobada d’Unitats
d’Escolarització Compartida de la FEDAIA sota el títol “La UEC: espai
per a l’educació emocional i la resiliència”.
Durant la jornada s’abordarà com potenciar la resiliència en els joves
de la UEC, un repte que vol contribuir a enriquir la tasca educativa
que es realitza des d’aquestes unitats.
En
aquest apartat
només es presenta una sel·lecció
d'alguns dels actes destacats del mes. Podeu consultar més
esdeveniments a l'agenda inclusiva del portal web de l'Acord
Ciutadà
Durant el mes de novembre de
2012 s'han adherit a l'Acord Ciutadà 2 noves entitats, les quals us
emplacem
a conèixer. Amb aquestes incorporacions l'Acord ja el formem 492
entitats!
Podeu
rebre el butlletí electrònic de l'Acord de forma periòdica,
subscrivint-vos aquí.
Si
voleu donar-vos de baixa de la llista de distribució del butlletí
envieu un correu electrònic a: acordciutada@bcn.cat
Acord Ciutadà per una Barcelona Inclusiva
C/ València 344, 6a planta 08009 Barcelona Tel. 93.413.27.31 e-mail: acordciutada@bcn.cat