Inici > Salut >Tràmits

Tràmits

Nova normativa per a l'accés al sistema públic de salut i la obtenció de la Targeta sanitària. Gener 2013.

S’ha produït un canvi de normativa. Des del dia 1 de setembre de 2012 està en vigor el RD 16/2012, regulador de l'accés al sistema públic de salut a l'estat espanyol, arran del qual queden sense cobertura gratuïta per part de l'INSS les persones immigrants no regularitzades, a excepció d’urgències, embaràs i part, i atenció a menors.

A Catalunya, aquestes persones continuaran tenint accés al sistema sanitari mitjançant una autorització d'un any renovable, la qual es podrà tramitar si s'acrediten 3 mesos d'empadronament continuat a Catalunya i es disposa d'ingressos inferiors a la Renda Bàsica per a la Inclusió i Protecció Social.

Consulteu la pàgina de Plans i normativa / Orientacions, amb tota la informació i documents sobre la nova normativa i tràmits a realitzar

Servei d’Emergències Mèdiques (SEM)

  • 061 CatSalut respon ofereix a la ciutadania, les 24 hores del dia els 365 dies de l’any, informació sanitària i consell de salut, facilitant i garantint l'accés universal als recursos de salut.
  • Emergències mèdiques: telèfon d’emergències únic 112

Funcionament del Sistema Sanitari

Com fer una Targeta Sanitària Individual (TSI)?

ATENCIÓ: Consultar també el document informatiu sobre la Nova normativa i nous tràmits

Centres d’Atenció Primària (CAP)

Sanitat respon 24 hores. 902 111 444

On dirigir-se?

Truqueu a Sanitat Respon 902 111 444 o consulteu la Guies d'Acollida de Butxaca de Barcelona

© Ajuntament de Barcelona | contacte: immigracio@bcn.cat