Destaquem
Info
Acord
Actualitat
Entrevista
Breus
Agenda
Convocatòries
Noves
entitats
Enllaços
|
Visiteu la Fira solidària de Nadal
d’economia social 2014
Junts fem un Nadal
més solidari. Col·labora amb les entitats socials de Barcelona!
Una II Àgora
Ciutadana de la Barcelona Social molt emotiva
Jornada de treball
de la Xarxa d’habitatges d’inclusió de Barcelona
L'Acord en les
conferències preparatòries de la IV Convenció de les persones grans
Èxit en la
campanya del Gran Recapte d’Aliments 2014
Es lliuren els
Premis del Consell Municipal de Benestar Social als Mitjans de
Comunicació
Acte de cloenda de
la Capitalitat Europea del Voluntariat de Barcelona 2014
Neix Hatento,
l’Observatori de Delictes d’Odi contra Persones Sense Llar
Entrevista a Jesús
Ruiz, director del Centre d'Acollida Assís
La Federació
Catalana de Voluntariat Social celebra el seu 25è aniversari
Barcelona lliura
les Medalles d’Honor 2014
Obra Social Santa
Lluïsa de Marillac, 35 anys atenent a les persones sense llar
S’inaugura un nou
Centre de Distribució Solidària d’Aliments a l’Eixample
Agenda de desembre
Convocatòries del
mes
Noves entitats
adherides a l'Acord novembre 2014
Nova web del Pla
per a la Inclusió Social de Barcelona
|
|
Visiteu la Fira solidària de Nadal
d’economia social 2014
Entre els dies 12 i 23 de desembre, de 12 a 21 hores, els Jardinets de
Gràcia acolliran la tercera edició de la Fira solidària de Nadal
d’economia social.
Enguany hi participen 35 entitats i empreses de l’economia social de la
ciutat que treballen per la inserció sociolaboral. Aquest any la Fira
compta amb la presència de 28 casetes on diverses empreses, entitats i
centres especials de treball que formen part de la Xarxa d’Economia
Social de Barcelona exposaran i vendran els seus productes de qualitat
i on podreu trobar una gran varietat de regals solidaris d’agricultura
ecològica, jocs, artesania, fusteria, etc. Les entitats i empreses que
hi participen formen part de l'Acord Ciutadà per una Barcelona
Inclusiva.
[+] Més informació.
|
Junts fem un Nadal més solidari.
Col·labora amb les entitats socials de Barcelona!
Ja fa un any que la Federació Catalana de Voluntariat Social i la Taula
d’entitats del Tercer Sector Social de Catalunya van impulsar
conjuntament amb l’Acord Ciutadà per una Barcelona Inclusiva la pàgina
web de col·laboració amb les entitats socials de Barcelona i de
promoció del voluntariat, on la ciutadania pot conèixer com col·laborar
amb les entitats socials de Barcelona i pot consultar les demandes de
voluntariat que les entitats publiquen.
Un dels projectes més emblemàtics d’aquesta iniciativa és la Borsa de
Voluntariat per una Barcelona Inclusiva, gestionada per la FCVS. A
través de la Borsa de Voluntariat podeu triar l’àmbit més afí als
vostres interessos (infants, gent gran, persones vulnerables, pobresa,
dones, etc.), la dedicació segons la vostra preparació (acció directa,
recaptació, etc.) i el temps que hi podeu dedicar. Amb el vostre temps
i la vostra atenció podreu col·laborar amb moltes entitats que busquen
persones voluntàries per a dur a terme els seus projectes i ajudar els
altres.
[+]
veure més
La Borsa permet que les entitats puguin donar a conèixer aquelles
necessitats de voluntariat que tinguin en cada moment i, singularment,
aquelles necessitats de col·laboració que es requereixin en moments
puntuals per a determinades activitats o iniciatives concretes, com per
exemple ara al Nadal.
Per exemple, una d’aquestes activitats puntuals previstes és la
Recollida de Medicaments amb el lema “Compra un medicament per a qui ho
necessita” que organitza el Banc Farmacèutic el proper 14 de febrer de
2015, a les oficines de farmàcia que voluntàriament s’hi han inscrit.
L’Associació busca 500 persones voluntàries per donar suport a les
farmàcies i informar sobre la iniciativa a la ciutadania.
[+] Accedir a la Borsa de
Voluntariat per una Barcelona Inclusiva.
[+] Accedir al web del Banc
Farmacèutic.
|
Una II Àgora Ciutadana de la Barcelona
Social molt emotiva
El passat dijous 27 de novembre l’Ateneu Barcelonès va acollir la II
Àgora Ciutadana de la Barcelona Social, l’espai de trobada de la
ciutadania compromesa socialment amb la ciutat, impulsat per l’Acord
Ciutadà en el marc de la Capitalitat Europea del Voluntariat de
Barcelona 2014.
[+]
veure més
A l’acte, que va ser conduït per la periodista de TV3 Agnès Marquès, hi
van assistir 236 persones de diverses entitats, col·legis professionals
i institucions de l’Acord Ciutadà i persones compromeses socialment amb
la ciutat que van poder participar i compartir el seu testimoni amb la
resta de persones assistents entorn la tasca voluntària que
desenvolupen, en un acte que va esdevenir emotiu i familiar.
Durant l’acte es va reconèixer la tasca que les entitats socials de
l'Acord Ciutadà realitzen diàriament per canalitzar el compromís
ciutadà i promoure el voluntariat social. Concretament, l’alcalde de
Barcelona, Xavier Trias, la Tinenta de Qualitat de Vida, Igualtat i
Esports, Maite Fandos, la presidenta de la Federació Catalana de
Voluntariat Social, Francina Alsina i la presidenta de la Taula
d’entitats del Tercer Sector Social de Catalunya, Àngels Guiteras, van
atorgar un reconeixement, en nom de la ciutat de Barcelona, a cadascuna
de les 100 entitats de l’Acord Ciutadà que prèviament van manifestar el
seu interès per ser reconegudes per la tasca que realitzen en la
promoció del voluntariat i la canalització del compromís social de la
ciutadania.
[+] Galeria d’imatges.
[+] Més informació.
|
Jornada de treball de la Xarxa
d’habitatges d’inclusió de Barcelona
El dijous 20 de novembre el Palau Macaya va acollir una jornada de
treball de la Xarxa d’Habitatges d’Inclusió de Barcelona, una de les 10
Xarxes d’acció de l’Acord Ciutadà.
[+]
veure més
La Xarxa d'habitatges d'inclusió social es va constituir l’any 2010
motivada per l’existència d’un important nombre d’entitats socials
dedicades a la inclusió residencial i que gestionen habitatges per
atendre a persones i famílies en situació o risc d’exclusió
residencial. Actualment la Xarxa està integrada per 50 entitats i
l’Ajuntament de Barcelona.
La trobada va tenir l’objectiu de valorar conjuntament la situació
actual de la xarxa així com crear un grup motor per reimpulsar la seva
activitat.
|
L'Acord en les conferències
preparatòries de la IV Convenció de les persones grans - febrer 2015
El passat dimecres 12 de novembre es van presentar l’Acord Ciutadà i
l’Estratègia Compartida per una ciutat més inclusiva a la conferència
“Persones grans actives i compromeses” preparatòria de la IV Convenció
“Les veus de les persones grans” que se celebrarà els propers dies 3 i
4 de febrer de 2015.
[+]
veure més
Durant la presentació es va posar especial èmfasi en la línia 2.4 de
l’Estratègia Compartida que fa referència a “les persones grans com a
protagonistes de la ciutat” i que inclou objectius com: ampliar i
diversificar la cobertura dels serveis que afavoreixen la permanència
al domicili de la gent gran; incrementar i optimitzar l’oferta
d’equipaments residencials i assistencials; garantir un envelliment
saludable i suport als cuidadors; promoure el bon tracte i reduir el
maltractament i l’abús de la gent gran i incrementar la participació i
el compromís de la gent gran.
|
Èxit en la campanya del Gran Recapte
d’Aliments 2014
El cap de setmana del 29 i 30 de novembre va tenir lloc una nova edició
del Gran Recapte d’Aliments i, un any més, va superar les expectatives
previstes assolint els 4 milions de quilos d’aliments recollits.
[+]
veure més
El Gran Recapte d’Aliments és una campanya de recollida d’aliments
bàsics organitzada per la Fundació Banc dels Aliments amb l’objectiu
d’aconseguir que les persones que més ho necessitin rebin ajuda
alimentària. A la campanya es va dur a terme de manera simultània als
quatre Bancs d’Aliments catalans.
Un any més el Gran Recapte ha estat possible gràcies a les donacions de
la ciutadania i a la participació d’unes 20.000 persones voluntàries
als més de 2.000 punts de recollida situats per tot Catalunya. Fins el
proper 23 de desembre es portaran a terme les tasques de classificació
de tots els aliments recaptats per ser distribuïts entre diverses
entitats socials del territori català.
[+] Més informació.
|
Es lliuren els Premis del Consell
Municipal de Benestar Social als Mitjans de Comunicació
El dimecres 3 de desembre es va celebrar de lliurament de la 22a edició
dels Premis als Mitjans de Comunicació que convoca el Consell Municipal
de Benestar Social, en un acte que va tenir lloc al Saló de Cent de
l’Ajuntament.
[+]
veure més
Es tracta d’uns premis que volen fomentar i reconèixer el periodisme
social, cívic, responsable i compromès a través d’una millor informació
i tractament dels problemes socials de Barcelona.
Entre els guardonats d’aquesta edició es troben l’entitat ActivaMent
Catalunya Associació, en la modalitat d’Internet pel projecte “Persones
com tu”; l’associació RUIDO Photo, en la modalitat de televisió pel
documental “La quinta del Chavolo”; la Fundació Joia, premiat ex aequo
en la modalitat de premsa per una sèrie de reportatges sobre salut
mental, publicats a la revista de la Fundació; i el periodista Toni
Sust, guardonat ex aequo en la mateixa modalitat per l’article “En la
trinxera social” publicat a el Periódico de Catalunya.
[+] Més informació.
|
Acte de cloenda de la Capitalitat
Europea del Voluntariat de Barcelona 2014
El passat dijous 4 de desembre el Saló de Cent de l’Ajuntament de
Barcelona va acollir l’acte de celebració del Dia Internacional del
Voluntariat i la clausura de l’exercici de la Capitalitat Europea del
Voluntariat que ha acollit Barcelona durant aquest 2014.
[+]
veure més
En el marc d’aquest acte va tenir lloc el lliurament del Premi
Voluntariat que convoca el Departament de Benestar Social i Família i
que es va atorgar a la Fundació Gresol-Projecte Home Catalunya, entitat
membre de l’Acord Ciutadà per una Barcelona Inclusiva.
Tot seguit es va anunciar que Lisboa serà la ciutat que ostentarà la
Capitalitat Europea del Voluntariat de l’any 2015.
L’acte va concloure amb l’actuació de la Coral de l’Orfeó Català i amb
el parlament de l’Alcalde de Barcelona, Xavier Trias, que va presidir
l’acte, i va donar les gràcies a les persones voluntàries i al teixit
associatiu de la ciutat de Barcelona i de tot Catalunya per haver fet
possible la capitalitat i va voler destacar la solidaritat, la
cooperació i l’altruisme de les persones voluntàries, del moviment
associatiu i dels ciutadans i ciutadanes de Barcelona. Finalment, es va
projectar a la façana de l’Ajuntament un mapping en homenatge a les
persones voluntàries.
[+] Més informació.
|
Neix Hatento, l’Observatori de Delictes
d’Odi contra Persones Sense Llar
Recentment s’ha posat en marxa Hatento, el primer Observatori dels
Delictes d'Odi contra Persones Sense Llar, una iniciativa en la qual el
Centre d’Acollida Assís és l'entitat referent a Catalunya, centrada en
detectar i analitzar els delictes d'odi i situacions de violència que
sofreixen les persones sense llar a l’Estat espanyol.
[+]
veure més
Assís, juntament amb RAIS Fundación, l'Associació Bokatas, l'Associació
RAIS Euskadi, UNIJEPOL i l'Associació Zubietxe, han creat aquest
observatori per denunciar aquest atemptat contra els drets humans de
les persones sense llar i poder actuar contra aquest tipus de delictes,
denunciant la invisibilitat en la qual romanen les persones sense llar.
Des de l'Observatori Hatento es defensa la necessitat i la urgència
d'articular els mecanismes oportuns per prevenir, detectar i abordar
els delictes d'odi contra les persones sense llar, establint
dispositius de protecció que tinguin en compte les particularitats de
la població en situació d'extrema exclusió social.
[+] Accedir al web de
l’Observatori.
|
Entrevista a Jesús Ruiz
Director del Centre d'Acollida Assís
Aquest mes entrevistem a Jesús Ruiz, director del Centre d’acollida
Assís, una associació de persones voluntàries que va néixer l’any 2001
i treballa al districte de Sarrià- Sant Gervasi de Barcelona amb la
missió de millorar la qualitat de vida de les persones en situació de
sense llar.
[+]
veure més
Quina tasca desenvolupa el Centre d’acollida Assís a favor de la
inclusió social a Barcelona?
Assís té l’objectiu de facilitar i motivar processos d’inclusió social
de persones en situació de sense llar, fomentant la promoció de la
persona i la sensibilització ciutadana en relació a la situació que
pateixen.
Inicialment el Centre només oferia serveis bàsics a les persones
usuàries (esmorzars, dutxes, serveis d'higiene i rober), però des de fa
uns anys oferim un servei integral a les persones que inclou la
prestació de serveis d'allotjament, alimentació, salut i higiene
personal, activitats d'oci inclusiu i formació i inserció soci-laboral,
i sobretot, treballem per potenciar la participació dels usuaris que
reben els nostres serveis. Mitjançant l’acompanyament a persones sense
llar, establim relacions positives a través de vincles de confiança,
practicant el voluntariat com a referent positiu; realitzem un
seguiment social a través del qual elaborem plans de treball amb les
persones que atenem i gestionem rendes mínimes d’inserció, orientem i
canalitzem les demandes i ens coordinem amb altres entitats públiques i
privades. D’altra banda, disposem d’un programa d’habitatge a través
del qual oferim allotjament a persones sense llar (actualment disposem
de 8 pisos amb 28 places i 2 places a pensions), orientem i informem en
la recerca d’habitatge, i acompanyem amb voluntaris de pisos. I portem
a terme activitats formatives i lúdiques, i treballem per la inserció
prelaboral i laboral de persones en situació de sense llar. L’any 2013
es van beneficiar dels nostres serveis bàsics i d’acompanyament, i de
les activitats formatives i lúdiques que oferim, un total de 1.300
persones.
En els darrers anys, ha canviat el perfil de persones que ateneu des
del Centre?
Sí que ha canviat. Actualment arriben persones que ja ateníem, persones
que es troben en situació de sense llar des de fa temps i pels quals
l’ha situació ha empitjorat perquè han de seguit un mateix recorregut
però amb molta més gent. Però també estan arribant persones amb un
perfil més normalitzat. Es tracta de gent que no hagués pensat mai que
arribaria a una situació com aquesta, i en molts casos no presenten
problemàtiques afegides com addiccions o problemes de malaltia mental,
però no tenen continuïtat per desenvolupar un projecte de vida.
Atenem a unes 150 persones diàriament, de dilluns a diumenge, amb un
perfil molt variat entre les quals un 88% són homes i un 12% dones, i
amb una mitjana d’edat entre els 45 i 55 anys.
El passat dijous 27 de novembre es va celebrar la II Àgora Ciutadana de
la Barcelona Social, on la ciutat de Barcelona va reconèixer la tasca
que entitats com la vostra realitzeu en la promoció del voluntariat i
la canalització del compromís social de la ciutadania. Quin paper juga
el voluntariat a la vostra entitat?
Assís és una entitat de voluntariat i el Centre compta amb 220 persones
voluntàries. De fet, els professionals remunerats de l’entitat tenen
clar que no treballen per les persones ateses, en el cas dels
treballadors socials, sinó que treballem pel voluntariat:
coordinar-los, orientar-los, empoderar-los perquè prestin uns serveis i
unes activitats a les persones en situació de sense llar. Són un
element imprescindible i un pilar molt important per establir relacions
de confiança, escolta activa i, sobretot, acompanyament. Sempre diem
que els nostres serveis i activitats no són el fi, sinó que són el
mitjà des del qual acompanyar aquestes persones en el seu procés de
vida i són les persones que venen al nostre Centre, les protagonistes
de la seva vida.
La nostra és una entitat de barri i tenim molt voluntariat local,
col·laborem amb totes les escoles del districte i ens coordinem amb el
CAP de Sarrià i amb associacions de veïns i veïnes. Però cal tenir
present que un voluntari no pot ocupar el lloc d’un professional
remunerat i per a cada grup de voluntaris i hi ha un professional que
coordina i gestiona la seva tasca. És important la continuïtat i
fidelització de les persones voluntàries –la majoria porten més de 2
anys col·laborant amb l’entitat-, perquè al final fan seu el projecte i
no som la família de les persones que atenem, però en molts casos som
el que més s’hi assembla, i és important que es creï un ambient
familiar.
Recentment heu posat en marxa “Hatento”, l'Observatori dels Delictes
d'Odi contra Persones Sense Llar. En què consisteix aquesta iniciativa?
L’Observatori Hatento
neix com una iniciativa
centrada en donar visibilitat a un fenomen fins ara invisible com són
els delictes d’odi contra les persones sense llar i en detectar i
analitzar les situacions de violència que sofreix aquest col·lectiu a
Espanya. Es tracta d’una iniciativa fruit de la voluntat de diverses
entitats d’arreu de l’Estat espanyol que treballen amb persones en
situació de sense llar i de la qual el Centre d’Acollida Assís és
l’entitat referent a Catalunya. L’Observatori té l’objectiu de crear
protocols i xarxes per prevenir i denunciar els delictes d’odi contra
les persones sense llar.
Hatento pretén compartir el coneixement i els recursos de diverses
organitzacions d'atenció a persones sense llar i de defensa dels drets
humans, per poder actuar contra els delictes d'odi. Des de
l’Observatori es defensa la necessitat i la urgència d'articular els
mecanismes oportuns per prevenir, detectar i abordar els delictes d'odi
contra les persones sense llar, establint dispositius de protecció que
tinguin en compte les particularitats de la població en situació
d'extrema exclusió social. Els prejudicis les situen en major mesura en
el paper de delinqüents, en lloc de víctimes.
Assís forma part de la Xarxa d’atenció a persones sense llar de l’Acord
Ciutadà. Com valores la seva trajectòria? Quin valor afegit aporta el
treball en Xarxa?
És molt important que ens coneguem entre
nosaltres per a poder compartir experiències i coneixements i crear
sinèrgies conjuntes. A partir d’aquí, es pot fer un treball conjunt com
a Xarxa i més enllà del què pugui fer la Xarxa, en aquest camí pots
trobar companys de viatge, és a dir, entitats amb les quals crear
sinèrgies conjuntes i iniciar projectes concrets. El treball en Xarxa
permet portar a terme tasques de sensibilització a la ciutadania,
arribant a més persones, compartir el seu coneixement, fer incidència i
oferir informació, treballant amb un nord comú: que no hi hagi ningú
dormint al carrer. I tot i que actualment la Xarxa està integrada per
33 entitats molt diverses, totes compartim el mateix objectiu. I la
Xarxa ofereix la possibilitat de realitzar un intercanvi molt
enriquidor entre totes les entitats membres.
L’any que ve
finalitzarà la campanya “Imagina un 2015 sense ningú al carrer” que es
va posar en marxa des de la Xarxa d’atenció a persones sense llar. S’ha
fet alguna avaluació de l’estat de les persones sense llar a la ciutat?
Es preveu alguna acció concreta al respecte?
Era una campanya que intentava sensibilitzar
des de la utopia i des de l’imaginari col·lectiu, a través de la qual
la Xarxa va convidar a les administracions, entitats i a la societat
civil en general a fer-se ressò de l’objectiu 2015 del Parlament
Europeu d’eradicar la situació de les persones que dormen al carrer,
amb l’objectiu d’apropar-se el més possible a la realitat de la ciutat.
Després de 5 anys, la realitat és que aquesta situació gairebé no ha
canviat. Moltes de les situacions que pateixen les persones que atenem,
són problemes personals, però les causes són estructurals. Estem
parlant de polítiques d’habitatge, d’inserció laboral, econòmiques,
etc. L’objectiu, però, s’ha de basar en la idea de continuar intentar
canviar l’estructura i seguir avançant, i sobretot canviar les
polítiques. El fet que l’Ajuntament de Barcelona anunciï que destinarà
uns recursos per crear 50 places de Housing First, és un indicador que
demostra que estem començant a canviar part de les polítiques, però no
és suficient i encara cal avançar molt en aquesta línia. De cara a
l’any 2015 la idea és seguir sensibilitzant i continuar treballant en
xarxa.
Actualment
s’està treballant per reimpulsar la Xarxa d’habitatges d’inclusió de la
què hi formeu part. Concretament, fa uns dies vau assistir a una
jornada de treball. A quins acords es van arribar? I cap a on
s’orientarà la Xarxa?
Des de l’any 2012 està força aturat el tema de
la Xarxa i valoro molt positivament aquest reimpuls i crec que és
necessari. Les entitats de la Xarxa comparteixen la idea que és
necessari el treball coordinat entre les entitats privades i
l’administració pública, per portar a terme una acció que passa per
dotar de recursos a les persones que estan en situació de
vulnerabilitat. Aquesta Xarxa ens dóna la possibilitat de conèixer la
realitat sobre el què està passant amb l’habitatge a la ciutat de
Barcelona, compartir experiències i informació, recollir dades sobre la
situació de l’habitatge a la ciutat, fer incidència, etc. i en
paral·lel portar a terme una acció que permeti veure un resultat.
Actualment hi ha molts pisos buits a la ciutat que s’haurien de posar a
disposició de les persones que ho necessiten i és important que
l’habitatge de Barcelona tingui en compte quines són les necessitats
que s’han expressat en aquesta Xarxa. A partir d’ara, cap a on
s’orienti la Xarxa dependrà molt de les persones i entitats que ho
liderin, a través d’un grup motor creat recentment amb l’objectiu de
treballar el seu reimpuls, i el més important és que el projecte de la
Xarxa no es quedi aturat, que segueixi un recorregut i en veiem els
resultats. I per fer-ho possible és fonamental que hi hagi la voluntat
i els recursos per portar-ho endavant.
Per acabar,
quin missatge t’agradaria compartir amb la resta d'entitats de l'Acord?
Sempre que tinc oportunitat dic que “Tot està
per fer i tot és possible”. Tenim clara quina és la situació i quines
són les necessitats, i tenim la voluntat. Sabem el que volem i ho podem
fer.
|
La
Federació Catalana de Voluntariat Social celebra el seu 25è aniversari
El passat 18 de novembre la Federació Catalana de Voluntariat Social va
celebrar el 25è aniversari de la seva constitució com a tal a un acte
que va tenir lloc l’any 1989 a l’Aula Magna de la Universitat de
Barcelona i on hi van assistir més de 300 persones.
[+]
veure més
En aquell moment van ser 40 les entitats que van constituir la FCVS i
25 anys després són 273 entitats les que actualment configuren la FCVS
i mantenen la il·lusió en la seva missió com en el primer moment. Des
de fa 25 anys la FCVS vetlla per fer conscients els voluntaris i les
voluntàries que tenen un gran poder creador: ells transformen les vides
d’aquelles persones a qui acompanyen i atenen.
Per molts anys!
[+]
Més informació.
|
Barcelona
lliura les Medalles d’Honor 2014
El passat dimecres 26 de novembre va tenir lloc l’acte de lliurament de
les Medalles d’Honor de Barcelona, uns guardons que reconeixen aquells
ciutadans, ciutadanes i entitats que amb la pràctica de la seva tasca
professional o social han destacat en el desenvolupament de la
consciència ciutadana, virtuts i valors cívics.
[+]
veure més
Entre les entitats guardonades hi ha l’Associació Discapacitat Visual
Catalunya B1+B2+B3, l’Associació de Pensionistes i Jubilats La Sedeta o
la Fundació Adsis Barcelona, entitats membres de l’Acord Ciutadà.
Enhorabona a tots els guardonats!
[+]
Més informació.
|
Obra
Social Santa Lluïsa de Marillac, 35 anys atenent a les persones sense
llar
El dissabte 29 de novembre l’Obra Social Santa Lluïsa de Marillac va
celebrar la Festa del 35è aniversari del seu primer servei d’atenció a
persones sense llar, a la Sala d’Actes del Centre Cívic Barceloneta. En
el decurs de l’acte es va presentar la Memòria de l’exercici 2013 i es
va estrenar i projectar el documental “Fent camí amb les persones”,
entre d’altres activitats.
[+]
veure més
L'Obra Social Santa Lluïsa de Marillac és un programa d'integració
social de la Companyia de les Filles de la Caritat de Sant Vicenç de
Paül, adreçat a persones en situació d'exclusió social. La seva acció,
fonamentada en la justícia social, està centrada en l'acollida i
l'acompanyament durant el procés de millora i promoció personal cap a
l'autonomia i la realització dels propis projectes de vida.
[+]
Més informació.
|
S’inaugura
un nou Centre de Distribució Solidària d’Aliments a l’Eixample
L’alcalde de Barcelona, Xavier Trias, va inaugurar el passat dimarts 2
de desembre un nou Centre de Distribució Solidària d’Aliments al
districte de l’Eixample. Amb l’obertura d’aquest local, Barcelona
compta amb 4 centres de distribució solidària d’aliments que funcionen
amb aquest sistema, dos a l’Eixample i dos a Nou Barris.
[+]
veure més
El Centre, que dóna servei a uns 2.500 usuaris, agrupa en un únic espai
els 14 locals parroquials que fins ara oferien servei a l’Esquerra de
l’Eixample. Les persones usuàries hi assisteixen derivades dels Serveis
Socials de l’Ajuntament i de Càritas Diocesana de Barcelona.
Amb l’objectiu d’evitar cues, 150 persones voluntàries s’encarreguen de
distribuir els aliments segons el nombre de persones que viuen a cada
llar. Com a novetat, el Centre també distribueix aliments frescos i
congelats.
L’Ajuntament de Barcelona ha destinat durant aquest any 19 milions
d’euros per garantir la cobertura alimentària, i part d’aquest
pressupost es gestiona a través d’aquests quatre Centres de
distribució. El consistori hi col·labora de diferents formes: amb el
lloguer del local i cedint-lo a l’entitat gestora o amb el pagament de
les obres d’adequació de l’espai.
[+]
Més informació.
|
Acte de lliurament del 6è Premi Consell
Municipal d’Immigració de Barcelona
Dia: dimecres 18 de desembre, 18 hores.
Lloc: Museu d’Història de Barcelona, sala Martí l’Humà (Pl. del Rei
s/n).
[+]
veure més
Dijous 18 de desembre, a les 18 hores, tindrà lloc l’acte de lliurament
de la 6a edició del Premi Consell Municipal d’Immigració de Barcelona a
la sala Martí l’Humà del Museu d’Història de Barcelona.
L'objectiu d'aquest premi és reconèixer públicament la feina portada a
terme per una entitat o un projecte en l'àmbit de la immigració.
[+] Més informació.
|
Concert solidari de la Fundació Joan
Salvador Gavina amb l’Escolania de Montserrat
Dia: divendres 19 de desembre, 19 hores.
Lloc: Parròquia de Sant Agustí (Pl. Sant Agustí 2).
[+]
veure més
La Fundació Joan Salvador Gavina us convida el proper divendres 19 de
desembre a un concert solidari de l’Escolania de Montserrat per
celebrar el 35è aniversari de la Fundació. El concert tindrà lloc a les
19 hores a la Parròquia de Sant Agustí.
Els beneficis recaptats es destinaran als infants i famílies, en risc
d’exclusió social, atesos per l’entitat al barri del Raval de Barcelona.
[+] Més informació.
|
Concert solidari “La música ens mou per
l’esclerosi múltiple”
Dia: dilluns 22 de desembre, 20 hores.
Lloc: Palau de la Música Catalana.
[+]
veure més
La Fundació Grup d’Afectats d’Esclerosi Múltiple (GAEM) organitza el
concert solidari “La música ens mou per l’esclerosi múltiple”, que
tindrà lloc el proper dilluns 22 de desembre a les 20 hores al Palau de
la Música Catalana.
Serà un concert especial i benèfic, amb l’objectiu de donar a conèixer
la malaltia i recaptar fons per ajudar a finançar projectes de recerca
biomèdica amb la fi de trobar una solució terapèutica. L’acte serà
presentat per la periodista Bibiana Ballbè.
[+] Més informació.
|
Campanya de recollida de joguines "Cap
nen sense joguina"
Dies: diumenge 4 (de 10:30 a 22 hores) i dilluns 5 de gener (de 10:30 a
1 hores).
Lloc: Estand instal·lat davant de Ràdio Barcelona (c/ Casp 6).
[+]
veure més
Un any més es posa en marxa la campanya de recollida de joguines “Cap
nen sense joguina”, amb l’objectiu que tots els infants tinguin un
regal per Reis. Per aconseguir-ho, aquesta iniciativa solidària
promoguda per Ràdio Barcelona us anima a participar-hi de diverses
maneres.
Una d’elles és portant les joguines a l’estand instal·lat davant de
Ràdio Barcelona, al carrer Casp, els dies 4 i 5 de gener.
També hi podeu col·laborar participant a la subhasta d’objectes de
famosos que té lloc durant el programa de ràdio de la iniciativa.
Finalment, també hi ha l’opció de fer donatius per aquesta causa, ja
sigui a través d’un sistema de pagament electrònic o fent un ingrés en
un compte de la campanya.
[+] Més informació.
|
Convocatòria General de Subvencions de
l’Ajuntament de Barcelona 2015
Termini per a presentar sol·licituds: del dissabte 29 de novembre al
dijous 18 de desembre de 2014.
[+]
veure més
L’Ajuntament de Barcelona ha aprovat la convocatòria general de
subvencions per a projectes, activitats i serveis de districte i de
ciutat per a l’any 2015.
Enguany, el calendari de la convocatòria s’ha avançat, amb l’objectiu
que els sol·licitants rebin els ajuts el més aviat possible. Per això,
aquest any el període de presentació de sol·licituds per a la
convocatòria 2015 estarà comprès entre els dies 29 de novembre i 18 de
desembre de 2014.
[+] Bases de la
convocatòria.
|
En
els apartats precedents es presenten una selecció
d'alguns dels actes i convocatòries més destacats del mes. Podeu
consultar més
esdeveniments o convocatòries a l'agenda inclusiva del portal web de
l'Acord
Ciutadà
|
Nova web
del Pla per a la Inclusió Social de Barcelona
El Pla d'Inclusió Social és el full de ruta de la ciutat que té com a
finalitat lluitar contra els factors d'exclusió social i fer de
Barcelona una ciutat més cohesionada. Es tracta d’un pla de ciutat,
integral i transversal, basat en una Estratègia Compartida amb la
societat civil per reduir desigualtats i activar la ciutadania.
L’Acord Ciutadà per una Barcelona Inclusiva està impulsant aquesta
Estratègia Compartida, prevista a la línia estratègica 4 del Pla per a
la Inclusió Social de Barcelona 2012-2015, com l’instrument que pretén
orientar les actuacions del conjunt d’actors de la ciutat per treballar
plegats cap a una Barcelona més inclusiva. La nova web del Pla
d’Inclusió permet consultar d’una manera ràpida i àgil els seus
continguts.
[+] Accedir al web.
|
Comparteix el butlletí a Twitter!
Podeu
rebre el butlletí electrònic de l'Acord de forma periòdica,
subscrivint-vos aquí.
Si
voleu donar-vos de baixa de la llista de distribució del butlletí
envieu un correu electrònic a: acordciutada@bcn.cat
|
Acord Ciutadà per una Barcelona
Inclusiva
C/ València 344, 5a planta
08009 Barcelona
Tel.
93.413.27.31
e-mail: acordciutada@bcn.cat
|