Destaquem
Actualitat
Entrevista
Info Acord
Publicacions
Agenda
Noves
entitats
|
Jornada Anual Acord Ciutadà 2011.
Celebrem els 5
anys d'Acord! (30/3/11)
La situació del poble gitano a
l'Europa actual: entre el reconeixement i la xenofòbia
III Congrés del Tercer Sector
Social de Catalunya
Sr. Albert Trias, President de
l'Associació Cívica La Nau
Informe i enregistrament de
la Taula de deliberació sobre l'abordatge de la pobresa
II Jornada Cultura per la
inclusió social
Sessió constitutiva de la Xarxa
de prevenció i convivència
Disponible el Programa
d'Activitats Trimestral de la Xarxa d'inserció sociolaboral
Declaració del Parlament
Europeu en relació a les persones sense sostre
Ja heu actualitzat les dades de
la vostra entitat a la pàgina web de l'Acord?
Mapatge d'experiències de
cultura per la inclusió social
Agenda del mes de març
Entitats i institucions
adherides a l'Acord febrer 2011
|
Jornada Anual Acord Ciutadà 2011. El proper
dia 30 de març celebrem
els 5 anys d'Acord!
El dimecres 30 de març de 10 a 14 hores tindrà lloc la Jornada
Anual de l’Acord Ciutadà per una Barcelona Inclusiva 2011.
Volem aprofitar la Jornada anual d'enguany per a celebrar l'aniversari
dels 5 anys de la signatura de l’Acord conjuntament amb totes les
entitats i organitzacions que en formem part.
L'acte, esdevindrà el moment on posar en valor tot el treball realitzat
en el marc de l'Acord durant l’any, així com per a fer balanç i valorar
de forma conjunta la trajectòria i recorregut de l'Acord durant els
seus 5 anys.
Amb aquest objectiu es projectarà l'audiovisual "5 anys d'Acord", en el
que han participat diverses persones implicades durant aquests anys,
que ens explicaran des de la seva experiència que és l'Acord i cap a on
hauríem d'anar.
[+] veure més
També s'organitzaran dues taules, "Diàlegs. 5 anys d’acord: les
diferents dimensions de la inclusió" integrada per organitzacions de
l'Acord i "Reflexions. Una experiència de governança: 5 anys d’Acord"
en
la que hem convidat a persones externes a l'Acord i a la ciutat per tal
de reflexionar entorn l'experiència singular de l'Acord.
Al llarg de la jornada, tots els assistents tindran la oportunitat de
col·laborar en una construcció col·lectiva que té per objectiu
simbolitzar la feina, que conjuntament estem fent dia a dia en les
nostres organitzacions, treballant per una Barcelona més inclusiva i
solidària.
Us hi esperem!
Dia: dimecres 30 de març, de 10 a 14 hores.
Lloc: Centre Cívic Convent de Sant Agustí (C/ Comerç 36).
[+] Butlleta d'inscripció
[+] Més informació al portal web de
l'Acord
|
La situació del poble gitano a l'Europa
actual: entre el reconeixement i la xenofòbia
L'Acord
Ciutadà per una Barcelona Inclusiva us convida a participar a la Taula
Debat, “La situació del poble gitano a l'Europa actual: entre el
reconeixement i la xenofòbia” que se celebra el proper dijous 3 de març
(de 18 a 20 hores), i que està organitzada per la vocalia de Cultura
Gitana d'Amics de l'Etnològic conjuntament amb el Consell Municipal del
Poble Gitano de Barcelona, i amb la col·laboració de la Universitat de
Barcelona.
[+] veure més
L'acte comptarà amb una taula rodona en la qual intervindran la Sra.
Ana Giménez, professora de la Universitat Jaume I de Castelló i
secretaria del
Patronat de la Fundación Punjab; el Sr. Juan de Dios Ramírez,
president de la Unió Romaní; el Sr. Jaume Saura, professor de Dret
Internacional Públic de la Universitat de Barcelona i president de
l'Institut de Drets Humans de Catalunya; i el Sr. Andy Robinson,
periodista que recentment ha publicat reportatges sobre els gitanos
romanesos de Batar. El debat serà moderat per la Sra. Carme Garriga de
la vocalia de Cultura Gitana d'Amics de l'Etnològic.
Us agrairíem en feu la màxima difusió.
Dia: dijous 3 de març, 18 hores.
Lloc: Sala Gran de la Facultat de Geografia i Història de la
Universitat de Barcelona (C/ Montalegre 6, 4a planta).
[+] Visualitzar el tríptic
[+] Visualitzar el programa
Més informació i inscripcions: 93.413.27.31 o al correu
electrònic: acordciutada@bcn.cat
|
III Congrés del Tercer Sector Social de
Catalunya
La Taula d'entitats del Tercer Sector Social de Catalunya organitza el
III Congrés del Tercer Sector Social, sota el títol "Sumem valors,
construïm futur", que se celebrarà els dies 24 i 25 de març de 2011 al
Centre de Convencions Internacional de Barcelona.
[+] veure més
El Congrés "Sumem valors, construïm futur" ve precedit per l'èxit dels
dos darrers congressos dels anys 2007 i 2009, i vol ser un nou pas en
l'objectiu d'enfortir la identitat, els valors i la contribució del
tercer sector social en la construcció d'un futur amb més drets socials.
Durant el congrés se celebraran diverses conferències plenàries, 8
col·loquis, diferents ponències, 30 taules temàtiques, una àgora
d'experiències i una mostra d'entitats i proveïdors.
Dies: dijous 24 i divendres 25 de març.
Lloc: CCIB - Centre de Convencions Internacional de Barcelona (Rambla
de Prim 1-17).
[+] Més informació, programa i
inscripcions
|
Entrevista
al Sr. Albert Trias
President de l'Associació
Cívica La Nau
En
aquest butlletí entrevistem al Sr. Albert Trias, President de
l'Associació Cívica La Nau. L'associació neix a Sants, l'any 1998, a
partir de la iniciativa d'un grup de persones per tal de millorar les
condicions de vida de les persones en risc d'exclusió social.
L'activitat principal de l'associació és la recollida de productes no
alimentaris.
El pilar bàsic de La Nau és la lluita contra l'exclusió social, ja
que les seves actuacions van dirigides a la gent que es troba en risc
d'exclusió social o que està en risc d'estar-hi. Una exclusió no només
entesa en termes merament econòmics; sinó també d'aquelles persones
que, per exemple, pateixen situacions de soledat, com ara la gent gran.
[+]
veure més
A quines persones o col·lectius s'adreça l'activitat de La Nau?
La
Nau atén a aquelles persones que formen part del Quart Món, la gent de
casa nostra, concretament de Barcelona i dels municipis propers, com
ara Mollet del Vallès, Rubí, Sitges o Badalona. No obstant, puntualment
hem dut a termes projectes de donació de productes per a persones de
països d'Àfrica, Amèrica llatina o els països vinculats a l'antiga Unió
Soviètica; ja que per determinats motius no s'han pogut distribuir al
nostre país.
La Nau, no obstant, no fa acció directa ni s'adreça a col·lectius
específics. Tots els productes que es reparteixen s'entreguen a
entitats que treballen amb persones necessitades en base a la confiança
i a la relació que ja tenim amb aquesta entitat. En altres paraules,
diríem que La Nau fa d'intermediària entre les empreses i les entitats.
Com han teixit la relació amb les empreses que els donen productes?
Cal
dir que la nostra associació va néixer arrel d'organitzar durant uns
quants anys recollides de joguines durant el període de Nadal i reis. A
partir d'aquí vam començar a ampliar la diversitat de productes que
recollíem. La tasca més difícil i laboriosa va ser posar-nos en
contacte amb empreses per tal que fessin donacions de productes. Vam
trucar una per una a centenars d'empreses!
Després del primer contacte i les primeres donacions la relació amb
moltes d'elles s'ha anat consolidant gràcies a la confiança existent.
D'una donació d'una caixa de material, es va passar a una furgoneta,
després a un camió i finalment a una major periodicitat de les
donacions.
La nostra manera de treballar es basa, tant en la recepció com en la
donació de productes, en la confiança. No signem convenis o acords de
col·laboració. La clau és teixir les relacions de confiança suficient
per poder treballar de forma regular. L'any 2006, per exemple, vam
generar la confiança suficient a les administracions públiques, i vam
aconseguir que la nostra entitat fos declarada d'utilitat pública,
motiu pel qual les donacions de les empreses permeten una desgravació
fiscal.
És increïble el gran volum de productes que les empreses tenen com a
excedents de producció, d'excedents comercials, alguns productes amb
petites mermes. No obstant, no tots els productes que rebem provenen
d'excedents, també hi ha empreses que per voluntat, sensibilitat o
compromís social decideixen produir una mica més per poder fer donació
d'aquests productes.
Les empreses no són tan insolidàries, com algunes persones poden
pensar. Cal analitzar quines pors o perills tenen per no donar
productes i facilitar possibilitats perquè puguin realitzar donatius.
Quin tipus de productes reparteixen?
Els
productes que recollim són principalment joguines, productes de neteja
de la llar, productes d'higiene personal, productes de perfumeria i
cosmètica, roba, sabates i complements.
Bona part dels productes que repartim no cobreixen necessitats bàsiques
o poden no ser considerats de primera necessitat, però permeten a les
persones que els reben tenir o dur a terme una vida més digna, tenir
una major autoestima, etc. Moltes vegades aquests productes poden
millorar molt les condicions per anar a treballar, per anar a buscar
feina, per tal que els fills vagin a l'escola...
Busquem, en definitiva, alleugerir pressupostos familiars, aconseguir
dignificar les persones i que aquestes vegin que hi ha altres persones
que es preocupen per les seves necessitats.
Com s'organitza una entitat de les característiques de La Nau?
L'Associació
funciona gràcies a la tasca desinteressada d'una quarantena de persones
voluntàries que venem quan poden, una tarda a la setmana, una tarda al
mes, els dissabtes al matí, etc. Gràcies a no tenir despesa en termes
de personal l'Associació pot dur a terme la seva tasca sense esmerçar
recursos en aquest concepte. Les subvencions que rebem de diverses
Administracions públiques, en no tenir despeses estructurals, les
destinem al transport de la mercaderia que després repartim a les
entitats. En aquest sentit, som una associació independent amb
autonomia respecte a institucions, altres entitats...
Nosaltres anem a buscar el material procedent de donacions a diferents
empreses de tal manera que puguem redistribuir els productes de forma
raonable entre diverses entitats per tal que arribin a tothom.
D'aquesta manera donem resposta a una situació que abans succeïa de
forma freqüent: una empresa volia fer una donació a una entitat que no
podia gestionar/absorbir tot el volum de la donació, fet que provocava
que es perdessin productes o que aquests fossin destruïts. També permet
que entitats menys conegudes o que tenen menys contacte amb segons
quines empreses rebin productes.
Expliqui'ns algunes xifres per fer-nos la idea de la tasca de la seva
entitat?
A
partir d'un qüestionari que les entitats amb les que treballem han
contestat podem afirmar que tenim un total de 200 entitats receptores.
Amb un 70% dels qüestionaris emplenats, sumem un total de 30.000
persones destinatàries dels productes de la nostra entitat.
Aproximadament cada any hem calculat que omplim de palers de productes
uns 250 camions. Els darrers anys hem crescut en volum de productes
rebuts, ens hem fet grans com a entitat.
Com ha afectat la crisi econòmica a les demandes i donacions que rep La
Nau?
Algunes entitats han notat molt una disminució de
productes.
Durant la crisi hem notat clarament un augment de la demanda per part
de les entitats receptores de productes, doncs tenen molta més gent per
atendre. Durant la mateixa etapa les donacions s'han mantingut o han
augmentat lleugerament, fet que ens ha permès fer front a l'augment de
la demanda.
Com valora la col·laboració d'aquests anys entre La Nau i l'Acord
Ciutadà?
L'Acord ens ha permès donar a conèixer la nostra
tasca, poder
arribar a noves entitats, nous destinataris i crear sinergies i nous
projectes. Destacaria, en aquest cas, l'impuls del Banc de Productes no
Alimentaris que promovem conjuntament amb l'IReS.
L'Acord Ciutadà també ha estat un bon marc per tal que diverses
empreses entenguessin que els seus excedents de productes poden tenir
una destinació social, que poden arribar a molta gent diferent. Ha
ajudat a aportar confiança al sistema de distribució que hem muntat, ja
que a vegades les empreses tenen por que els seus productes arribin a
males mans i se'n faci revenda, etc.
Resulta clau que el projecte gaudeixi d'oportunitat per arribar a més
gent per tal que el coneguin les entitats, les empreses, perquè es
reforci aquesta cadena de confiança que hem anat teixint.
I per acabar, quin missatge voldria compartir amb la resta d'entitats
de l'Acord?
Dos
missatges. Si la gent vol, la societat pot fer coses per millorar les
condicions de vida de les persones. Ser solidari és senzill. Cal
entendre que la gent que pateix situacions d'exclusió no són uns
aprofitats de la vida, són gent que tothom coneix, de fet, pot ser
qualsevol de nosaltres en un determinat moment de la vida, ja que tots
podem passar per una etapa complicada.
Tot i que a vegades el món de les persones excloses sembli un pou sense
fons que no para d'augmentar i se'ns escapa de les mans, entre tots
podem omplir-lo d'aigua! Amb un mínim esforç es pot arribar a molta
gent.
No es pot oblidar que darrera de tot sempre hi ha persones: les
persones que fan de voluntàries, que reben productes, que donen
productes. Al final del recorregut de moure productes d'un lloc a un
altre, hi ha sempre un individu necessitat que rep amb il·lusió un
seguit de productes.
|
Disponible l'informe i l'enregistrament de
la I Taula de deliberació sobre l'abordatge de la pobresa a Barcelona
Ja
està disponible al portal web de l'Acord Ciutadà l'informe i
l'enregistrament sonor (talls de veu) de les diferents intervencions de
la primera taula de deliberació, el tema de la qual va ser l'abordatge
de la pobresa a Barcelona en el marc de l'Estratègia Europea 2020.
[+]
veure més
|
II
Jornada Cultura per la inclusió social
El passat dijous 24 de febrer va tenir lloc al Palau de la Virreina la
II Jornada Cultura per la inclusió social, una jornada promoguda per la
Xarxa cultura per la inclusió social, la qual forma part de l'Acord
Ciutadà.
[+]
veure més
Prèviament a l'acte va tenir lloc el taller "Posar en valor la dimensió
social de la cultura", un
espai de debat sobre el Mapa d'Experiències Cultura per la inclusió
social. El taller va aplegar una quinzena de persones del grup impulsor
de la xarxa (tant agents
culturals com agents de l'àmbit de l'acció social) i 3 persones
expertes convidades.
L'acte central de la jornada va celebrar-se durant la segona part del
matí, moment en el qual va tenir lloc la sessió plenària de la xarxa.
Durant la mateixa va presentar-se el mapa d'experiències significatives
de cultura per la inclusió social i es va debatre la proposta de
creació de dos grups de treball a partir dels quals fer avançar el
treball de la xarxa durant aquest any 2011.
Durant la jornada el Sr. Eduard Miralles, de la Diputació de Barcelona;
el Sr. Xavier Fina, d'ICC Consultors Culturals; i la Sra. Eulàlia
Bosch, de Gao lletres van ser les persones expertes que van analitzar
en profunditat el treball realitzat amb el mapatge d'experiències
culturals vinculades a la inclusió a la ciutat de Barcelona.
[+] Més informació sobre la xarxa i
el Mapa d'experiències
|
Sessió
constitutiva de la Xarxa de prevenció i convivència
El proper dilluns 14 de març es constituirà la novena xarxa d'acció de
l'Acord Ciutadà per una Barcelona Inclusiva: la Xarxa de prevenció i
convivència. La xarxa aplegarà les principals entitats socials que
treballen en la prevenció i gestió de la conflictivitat social a la
ciutat i l'Ajuntament de Barcelona.
[+]
veure més
Concretament la xarxa posarà el focus en la prevenció del conflicte, la
promoció de la convivència i la recuperació social de les persones
infractores; pilars claus per assentar la política de seguretat a
Barcelona i per tal de poder construir una ciutat socialment inclusiva.
La xarxa representa una aposta per impulsar el model preventiu i cívic
de la ciutat de Barcelona en la millora de la seguretat; alhora que
esdevé un marc de treball per posar en valor, reconèixer i potenciar la
tasca de les entitats, associacions i serves públics que venen
realitzant accions en matèria de prevenció de conflictes i en la
recuperació de les persones infractores a la ciutat.
|
Disponible el Programa d'Activitats
Trimestral de la Xarxa d'inserció sociolaboral de Barcelona
La Xarxa d'inserció sociolaboral posa en marxa un nou programa
d'activitats durant aquest primer trimestre de l'any, concretament per
als mesos de febrer i març de 2011.
[+]
veure més
Les activitats constitueixen un conjunt d'accions enfocades a facilitar
la transferència i intercanvi de coneixement, metodologies,
experiències i bones pràctiques d'inserció sociolaboral a la ciutat de
Barcelona.
[+] Descarregar el programa
|
Declaració del Parlament Europeu en relació
a les persones sense sostre
El Parlament europeu va aprovar la resolució 61/2010 que demana al
Consell Europeu que es comprometi a solucionar la situació de les
persones sense sostre abans de l'any 2015.
[+]
veure més
La declaració demana a la Comissió Europea que desenvolupi una
estratègia ambiciosa per abordar la situació de les persones sense
sostre. També mostra el recolzament del Parlament Europeu davant les
següents prioritats: que cap persona dormi al carrer, que cap persona
visqui en un allotjament d'emergència més enllà de l'emergència
pròpiament dita, que cap persona visqui en un allotjament provisional
més enllà del temps necessari per aconseguir un allotjament decent, que
cap persona abandoni un ens d'acollida sense opcions d'habitatge i que
cap persona jove es quedi al carrer com a resultat de la transició cap
a una vida independent.
Aquesta declaració va en línia amb la campanya de sensibilització
"Imagina un 2015 sense ningú al carrer" que recentment ha impulsat la
Xarxa d'Atenció a Persones Sense Sostre de Barcelona, la qual forma
part de l'Acord Ciutadà.
Aquesta campanya de sensibilització treballa a favor de les persones
més necessitades, per aconseguir una societat més justa. Es recullen
diverses propostes per que cap persona dormi al carrer l'any 2015 i es
convida a les administracions, entitats i la ciutadania a fer-se'n
ressò.
[+] Consultar la Declaració
|
Ja heu actualitzat les dades de la vostra
entitat a la pàgina web de l'Acord?
Des del mes de gener de 2010 des de l'Acord Ciutadà estem actualitzant
les dades de totes les entitats i institucions membres, a fi i efecte
de posar en funcionament un cercador interactiu que mostrarà les dades
de les entitats en un mapa web.
Per actualitzar les dades de la vostra entitat necessiteu el codi
d'usuari i la clau d'accés. Podeu sol·licitar-los, en cas que no hagueu
rebut el correu electrònic, enviant un correu electrònic a acordciutada@bcn.cat
o al
telèfon 93.413.27.31.
[+]
veure més
|
Mapatge
d'experiències de cultura per la inclusió social
La publicació que us recomanem aquest mes és el "Mapatge de cultura per
la inclusió social". Recull tot un seguit d'experiències singulars que
existeixen a la ciutat de Barcelona en l'àmbit de la cultura i la
inclusió social; alhora que s'apunten observacions i apunts per a la
reflexió entorn els diferents projectes estudiats.
[+]
veure més
El document ha estat elaborat per la Xarxa Cultura per la inclusió social, integrada a l'Acord Ciutadà
per una
Barcelona Inclusiva.
El mapatge és un instrument de coneixement que permet fer visible la
realitat de projectes culturals orientats a la inclusió; alhora que vol
ser una crida a sumar noves experiències que no han estat incloses en
aquest primer anàlisi elaborat pel Grup impulsor de la Xarxa i la
Fundació Interarts. Concretament, analitza a fons quinze experiències
que es descriuen amb tot detall i de les quals es remarca el seu valor
inclusiu.
[+] Llegir la publicació
|
Convocatòria subvencions Fundació La Caixa
2011
Termini de presentació de sol·licituds:
Lluita contra la pobresa i l'exclusió social: del dilluns 21 de febrer
al diumenge 13 de març de 2011.
Foment del voluntariat: del dimecres 23 de març al diumenge 10 d'abril
de 2011.
[+]
veure més
La Fundació La Caixa ha publicat la convocatòria de subvencions de
l'any 2011 per a entitats socials que treballen en projectes de foment
del voluntariat i per a entitats que lluiten contra la pobresa i
l'exclusió social.
Els ajuts a iniciatives socials volen contribuir a tirar endavant
projectes que millorin la qualitat de vida i que facilitin la
integració de les persones més desafavorides.
Entre altres criteris, es valora que l'entitat, en col·laboració amb
l'Administració, aculli com a col·laboradors del projecte a persones
sotmeses a mesures penals en programes de treball en benefici de la
comunitat.
[+] Més informació i convocatòria
|
III Convenció Les veus de la gent gran
Dies: dimecres 2 i dijous 3 de març.
Lloc: Auditori AXA (Illa Diagonal - Av. Diagonal 547).
[+]
veure més
El dimecres 2 i el dijous 3 de març se celebra la III Convenció Les
veus de la gent gran sota el lema "Construïm una ciutat per a totes les
edats", promoguda pel Consell Assessor de la Gent Gran de Barcelona.
L'eix central dels treballs de la tercera edició serà el projecte
Barcelona ciutat amiga de la gent gran, una iniciativa que s'emmarca en
el programa "Participació i gent gran 2008-2010".
[+] Més informació i inscripcions al
telèfon 93.301.00.60 o al correu electrònic
|
Famosos
i ONGDs. Qui ajuda a qui
Dia: dijous 3 de març, 19:30 hores.
Lloc: Llibreria Altair (Gran Via de les Corts Catalanes 616).
[+]
veure més
En el marc del cicle de documentalisme solidari "Quin món volem",
organitzat pel programa "TotsxTots" de COMRàdio, l'Associació Amics de
la Unesco de Barcelona i el Fòrum Altair, el dijous 3 de març se
celebrarà la sessió "Famosos i ONGDs. Qui ajuda a qui".
Durant l'acte s'analitzarà amb persones famoses i persones membres
d'ONG el paper de les persones famoses com a reclam en campanyes de
solidaritat per tal que els mitjans se'n facin més ressò i es
contribueixi a donar més visibilitat a aquestes iniciatives.
Es projectaran curts i vídeos promocionals de campanyes solidàries on
apareixen persones famoses durant uns 15 minuts i després es debatrà
amb Asha Miró, Jil van Eyle, Marta Macias i el públic assistent.
[+] Més informació
|
II Fòrum de serveis socials municipals
Dies: dijous 3 i divendres 4 de març.
Lloc: Auditori ONCE (Gran Via de les Corts Catalanes 400).
[+]
veure més
L'Auditori ONCE acollirà la celebració del II Fòrum de serveis socials
municipals el dijous 3 i el divendres 4 de març. El fòrum té com a
finalitat reflexionar sobre l'actual escenari econòmic i social, el rol
dels serveis socials municipals, els reptes i prioritats; així com el
desplegament del nou marc normatiu i el seu impacte en la ciutadania,
en les organitzacions i en les persones professionals del sistema de
serveis socials.
L'acte, organitzat per l'Àrea de Benestar Social de la Diputació de
Barcelona en col·laboració amb la Federació de Municipis de Catalunya i
l'Associació Catalana de Municipis, vol esdevenir un espai de
referència per tal d'avançar en la definició del model de serveis
socials locals pel futur.
[+] Més informació i inscripcions al
telèfon 93.402.21.64 o al correu electrònic
|
Cicle
de xerrades - col·loqui del Col·legi de Pedagogs de Catalunya
Dies: diversos dies entre març i juny de 2011, 19:30 hores.
Lloc: Col·legi de Pedagogs de Catalunya (Av. Mistral 20 bis, entresol
2a).
[+]
veure més
Entre els mesos de març i juny el Col·legi de Pedagogs de Catalunya ha
programat un conjunt de xerrades entorn la salut i la qualitat de vida.
Us suggerim algunes i us recordem que es poden formalitzar inscripcions
fins una setmana abans de la realització de cada seminari.
La roda de la vida. Introducció al Coaching. A càrrec de Jordi García.
Data: 9 de març.
Això meu és ansietat o angoixa? A càrrec d'Eva Font. Data: 18 de maig.
La bona comunicació per la qualitat de vida. L'aprenentatge del
conflicte. A càrrec de Jordi Bonaterra. Data: 15 de juny.
[+] Més informació i inscripcions
|
La persona i la seva autonomia, centre de
les polítiques socials
Dia: divendres 18 de març, de 14 a 16:30 hores.
Lloc: Alberg Pere Tarrés (C/ Numància 149).
[+]
veure més
El proper Fòrum Social Pere Tarrés tindrà lloc el divendres 18 de març,
en un dinar - conferència sota el títol "La persona i la seva
autonomia, centre de les polítiques socials" a càrrec de l'Hble. Sr.
Josep Lluís Cleries, conseller de Benestar Social i Família de la
Generalitat de Catalunya.
Cal fer la reserva del dinar, ja que l'aforament és limitat. El preu
del dinar és de 20 euros.
[+] Més informació al telèfon
93.430.16.06 o a la pàgina web
|
VI Jornades Formatives de la Fundació Vicki
Bernadet
Dies: dimecres 23 i dijous 24 de març.
Lloc: Espai Francesca Bonnemaison (C/ Sant Pere més Baix 7).
[+]
veure més
La Fundació Vicki Bernadet organitza, un any i més, les Jornades
Formatives. Enguany les jornades tenen com a lema "Intervenció: un
repte cap a la recuperació".
A les jornades es tractarà la intervenció terapèutica amb víctimes
d'abús sexual infantil tant menors com adultes, i les seves famílies,
així com la necessitat de fer-ho d'una forma adequada per tal
d'aconseguir la reparació i la recuperació.
El termini d'inscripció és del dimecres 26 de gener al divendres 11 de
març. El preu de la inscripció és de 60 euros.
[+] Més informació i inscripcions
|
13th International Symposium on Substance
Abuse Treatment
Dies: del dimecres 23 al divendres 25 de març.
Lloc: Universitat de Barcelona (Gran Via de les Corts Catalanes 585).
[+]
veure més
La Universitat de Barcelona, Projecte Home Catalunya i Ewodor
organitzen aquest simposi internacional amb el títol
"Drogodependències: generalitats i especificitats en el tractament".
Durant aquesta tretzena edició es debatrà sobre aspectes que es poden
considerar genèrics i específics en el tractament de les addiccions i
la rehabilitació a llarg termini.
[+] Més informació i inscripcions
|
En
aquest apartat
només es presenta una sel·lecció
d'alguns dels actes destacats del mes. Podeu consultar més
esdeveniments a l'agenda inclusiva del portal web de l'Acord
Ciutadà
|
Si
voleu donar-vos de baixa de la llista de distribució del butlletí
envieu un correu electrònic a: acordciutada@bcn.cat
|
|